Les bicicletes de càrrega ja estan treient cotxes en les entrades i sortides escolars de Barcelona i encara en podien treure més si es posen les condicions adequades per al seu creixement. A la dreta, teniu un recull fotogràfic realitzat a la Diagonal de Barcelona un matí de setembre poc abans de les 9 del matí. Hi podeu veure diverses bicicletes de càrrega (tipus long-tail) amb assistència elèctrica i transportant un o dos infants cadascuna.
Les bicicletes de càrrega no són noves a Barcelona, però potser les veiem en altres àmbits i ara, o des de fa uns anys, per fi, també transporten infants a l'escola, un indicador de que els pares perceben certa seguretat en l'entorn urbà. Una seguretat que no sols dona la infraestructura (on hi ha molt de marge de millora), sinó que la dona la gran quantitat de ciclistes que circulen per Barcelona en hora punta.
La bicicleta de càrrega, normalment amb assistència elèctrica, té el potencial de substituir l'ús del cotxe en molts àmbits perquè té una capacitat de càrrega (de persones i objectes) gens menyspreables i també augmenta força la distància i el pendent que es pot realitzar sense gaire esforç respecte a una bicicleta convencional. Per això, el seu ús té sentit arreu en àmbits urbans, interurbans, rurals, etc.
Potenciar l'ús de les bicicletes de càrrega
Finalment, una molt bona solució per a molts ciutadans és compartir bicicletes de càrrega de manera que no t'hagis de preocupar per l'elevat cost d'adquisició, el seu aparcament segur o el seu manteniment. A la foto de la dreta, podeu veure un exemple d'un sistema de bicicletes públic que ha integrat aquest tipus de bicicletes en el seu esquema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada