

Aquesta mesura ja existeix en països com Bèlgica, Àustria o a Amsterdam i de fet des de diverses ordenances municipals catalanes ja es recull aquesta possibilitat, però sense fer canvis en les senyalitzacions i sense el suport del reglament de circulació no em queda gens clar la situació legal d'aquestes normatives. Les dues principals ciutats de Catalunya ho recullen amb un redactat pràcticament igual:
A Barcelona l'ordenança diu:
14.6. En el cas de que no existeixi carril bici o altre via de les especificades en l'article 14.1, les bicicletes podran circular, excepte en moments d'aglomeració de vianants, per:
- a) les voreres, andanes i passeigs de més de 5 metres i 3 metres d'espai lliure.
b) parcs públics i àrees de vianants.
c) zones de prioritat invertida en els dos sentits de circulació.
43.3. Les bicicletes també podran circular, excepte en moments d’aglomeració de vianants, i sempre respectant la prioritat dels vianants, per:
- a) Les voreres i passeigs de més de 5 metres i 3 metres d’espai lliure.
b) Parcs públics i àrees de vianants.
c) Zones de prioritat invertida en els dos sentits de circulació.
1 comentari:
Jo vaig fer un video sobre això a França:
http://www.youtube.com/watch?v=Dr_Xw2L8I3M&feature=player_embedded
Publica un comentari a l'entrada