24.7.06

Ruta per Collserola: Sant Feliu - Vallvidrera - Sant Feliu

Ruta en BTT pel sector occidental de la serra de Collserola: Sant Feliu de Llobregat – Penya del Moro – carretera entre Molins de Rei i Vallvidrera – Vallvidrera - Passeig de les Aigües – Plaça Mireia – Font de la Beca – Sant Just Desvern – Sant Feliu de Llobregat.

Distància i desnivell: 18 km i 350 m

Inici i fi de la ruta: estació de RENFE de Sant Feliu de Llobregat.

Descripció de l'itinerari:

Sortim de l'estació de Sant Feliu de Llobregat cap a la dreta pel carrer Constitució i girarem altre cop a la dreta per sota de la via del tren per agafar el Passeig del Compte de Viladarga. Pujarem per aquest passeig fins que el carrer s'acabi, llavors girarem a l'esquerra i seguirem recte fins que trobem una pista a la dreta amb els indicatius del Parc Natural de Collserola.

Pujarem un tros fins agafar un trencall a l'esquerra. Més endavant sens unirà per l'esquerra el camí que ve de l'ermita de la Salut. Continuarem gaudint de vistes de Sant Just i de diverses poblacions del delta del Llobregat. Passarem per sota de la penya del Moro i deixarem enrere el camí de pujada. Agafarem un trencall a l'esquerra i deixarem a la dreta una pista que baixa a Sant Just Desvern. Més endavant deixarem la pista per agafar un pista en pujada a la dreta que es dirigeix cap a la carena. Continuarem ascendint per sota del turó de Coscoller fins arribar, finalment, a la carretera entre Molins de Rei i Vallvidrera.

Agafarem la carretera en direcció Vallvidrera fins a trobar una pista a l'esquerra, que ens durà per una obaga, fins als afores de Vallvidrera. Des de Vallvidrera descendirem per la carretera cap a Barcelona. Deixarem a la dreta el trencall per anar a Molins de Rei i continuarem baixant fins a trobar a la nostra dreta el trencall que ens durà al passeig de les Aigües.

Recorrerem tot el passeig de les Aigües amb la ciutat de Barcelona a la nostra esquerra, fins arribar a la rotonda de la plaça Mireia. Travessarem la rotonda i entrarem a una zona amb bancs i algunes escales de fusta per anar a cercar una pista. La pista baixa amb rapidesa cap al fons de la vall. Deixarem els indicadors de la font de la Beca per continuar cap al centre de la vall. Creuarem una cadena que tanca el camí per on baixem, i arribarem a pistes més principals on trobarem els primers nuclis de cases. Havent passat un pont entrarem al nucli de Sant Just Desvern.
Ens dirigirem cap a la rambla (pel carrer Miquel Reverter) i en una petita rotonda girarem a la dreta per l'avinguda Indústria per arribar, deixant l'edifici Walden a l'esquerra, a la carretera Reial. Continuarem per la carretera fins a creuar les vies del tren, llavors girarem a la dreta per tornar al punt d'inici, l'estació de RENFE de Sant Feliu.

Anònim ha dit...

Soc de Sant Feliu. Algú em podrñia detallar aquest tram?
Al sortit de la carretera anem cap a l´ermita o pujem el camí empinat?
"Pujarem un tros fins agafar un trencall a l'esquerra. Més endavant se'ns unirà per l'esquerra el camí que ve de l'ermita de la Salut. Continuarem gaudint de vistes de Sant Just i de diverses poblacions del delta del Llobregat. Pass[Photo]arem per sota de la penya del Moro i deixarem enrere el camí de pujada. Agaf"
GRACIES

Anònim ha dit...

Jo faig el mateix recorregut pujant per la riera de la salut- torre del bisbe-turó del cors.
Son mes kms però la pujada no es tan bestial, un cop a la carretera Molins-Vallvidriera el camí es el mateix