Tal i com us comentava en l'apunt anterior hi ha certs col·lectius ciclistes que prefereixen que no es facin carrils bici, ja que sostenen que són perillosos, que es fan treien espai als vianants i que fan que els cotxes no s'acostumin a circular amb bicicletes, entre d'altres. No deixen de tenir certa raó, però cal tenir en compte que els carrils bici són un factor decisiu perquè la gent es decideixi a agafar la bici i indispensables per prioritzar la bicicleta.
2 comentaris:
Jo més aviat diria "Carril Bici mal fet, NO!".
Moltes vegades, si haig de triar entre una carril bici, estret, amb bonys, brut, ple de vianants, cotxes aparcats, reg automàtics (a Sant Cugat pel matí), sotracs al pujar i baixar, amb finals sobtats i estupids,... doncs, prefereixo anar pel carrer entre els cotxes.
Em sembla que a la ciutat de BCN no hi tinc dret, doncs si hi ha un carril bici haig de circular obligatòriament per ell. Però a la meva ciutat, a Sant Cugat, no hi ha normativa (crec) i jo trio el millor camí, el que més m'agrada segons la bici que porto. Amb la BTT puc fer més carrils bici-gincama, però amb la Brompton amb les rodes inflades a 6 atmosferes ja no es el mateix.
Però estic d'acord que que els carrils bici ajuden a que més gent s'animi.
A Sant Cugat estant a punt d'inaugurar uns carrils bici nous, que al arquitecte que els ha dissenyat l'haurien de fotre a la presó. Em sap greu.
A Italia no hi han carrils bici i la gent circula amb absoluta normalitat. Clar que allà la gent mai ha deixat d'anar en bici i la convivència amb el cotxe és una cosa totalment natural.
Publica un comentari a l'entrada