26.9.09

Màscares anti-contaminació per a ciclistes

L'altre dia vaig veure un ciclista amb una màscara negra força aparatosa i vaig pensar, ja sap aquest noi que aquesta màscara no filtra els contaminants més perillosos? Després vaig pensar, perquè no m'ho torno a mirar? Segur que aquell noi en sabia més que jo, un no decideix posar-se una cosa així a la cara perquè sí.

Doncs això és el que fet. El primer enllaç que he trobat és How to choose a pollution mask for cycling? i el que he vist és que hi ha tecnologies que filtren bastants contaminants, fins i tot micropartícules de fins a 0,3 micres.

No totes les màscares semblen efectives ni tampoc n'hi ha cap que filtri tots els contaminants, a part d'això cal que s'ajusti bé a la cara i canviar el filtre regularment.

Cal recordar també que els conductors de cotxe respiren els mateixos contaminants i en major proporció pel fet d'estar més temps en circulació i no tenir rutes alternatives. També cal saber que a l'àrea de Barcelona es sobrepassen els límits europeus i de l'OMS sobre contaminació i que s'estima que cada any hi ha 3.500 morts a causa de la contaminació.

Enllaços, 2 fabricants i una botiga on-line:
Apunts relacionats:

1 comentari:

Anònim ha dit...

Thanks for mentioning Totobobo mask. It is really very useful to block the pollution in the air :)