Fa unes setmanes va finalitzar el termini per presentar-se al concurs que adjudicarà el Bicing Metropolità, l'anomenat Àrea Bicing que hauria de donar servei en una primera fase a 11 municipis (10 del Baix Llobregat i l'Hospitalet). Finalment, només dues empreses s'han presentat al concurs i no són les dues grans multinacionals de la publicitat. Desconec exactament la capacitat d'aquestes dues empreses (una de Canadenca i una UTE catalana) per fer-se càrrec del bicing metropolità, però molts mitjans de comunicació han vingut a dir que els Bicing Metropolità ha punxat i tot crec que ve per les declaracions del president de l'EMT, el senyor Antoni Poveda.
No sé per què Poveda ha fet aquestes declaracions el dia que finalitzava el termini per presentar-se al concurs. És perquè sabia que els grans no s'havien presentat? Potser volia Clear Channel per tenir compatibilitat amb el Bicing? Potser creu que els Ajuntaments prefereixen ajornar el Bicing per contenir la despesa?
En tot cas, com que es temia que el concurs quedés desert Poveda va preparar una alternativa més barata, una xarxa d'aparcaments segurs i així ho va presentar.
Algunes reflexions personals sobre tot plegat:
No sé per què Poveda ha fet aquestes declaracions el dia que finalitzava el termini per presentar-se al concurs. És perquè sabia que els grans no s'havien presentat? Potser volia Clear Channel per tenir compatibilitat amb el Bicing? Potser creu que els Ajuntaments prefereixen ajornar el Bicing per contenir la despesa?
En tot cas, com que es temia que el concurs quedés desert Poveda va preparar una alternativa més barata, una xarxa d'aparcaments segurs i així ho va presentar.
Algunes reflexions personals sobre tot plegat:
- El bicing metropolità i la xarxa d'aparcaments segurs no són alternatives, són coses diferents i complementàries per promocionar la bici.
- Una UTE d'empreses catalanes no fa mala pinta, ja que hi ha diversos sistemes de bicicletes públiques que funcionen amb empreses catalanes.
- L'empresa canadenca intueixo que és la del Bixi de Montreál que posteriorment ha posat en marxa sistemes a Boston i Minneapolis i que en començarà de nous a Londres o Melbourne. No crec que li falti capacitat.
Bicing a l'Hospitalet from HospiCat la Ciutat on Vimeo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada