Les rotondes es van pensar per donar fluïdesa al trànsit de cotxes i no precisament per donar seguretat a les bicicletes. Quan les rotondes tenen més d'un carril o un de s
ol massa ample, circular-hi amb bici és perillós. Si a més a més, el carril bici ens deixa al carril contrari o a la mitjana de separació dels 2 sentits les coses encara són més difícils.
A la primera foto veiem una rotonda de Castelldefels. Si agafem aquest carril bici bidireccional que veiem a la dreta i arribem a la rotonda, hem de creuar el pas de vianants (sense cap senyalització especial) per fer la rotonda i tornar a creuar el següent pas de vianants per tornar al carril bici.
A la segona foto
veiem una rotonda al carrer Energia de Cornellà. El carril bici va adossat a la mitjana (com a Barcelona a Marina) i per tant arribem a un rotonda sense cap tipus de senyalització per a bicicletes enmig d'un polígon industrial i estem situats al mig del carrer, havent-nos de preocupar pels cotxes que vinguin per la rotonda i pels que venen per darrera nostre.
De solucions n'hi ha unes quantes, amb més i menys pressupost, en aquesta presentació (PDF) podeu trobar unes quantes solucions de les més econòmiques.

A la primera foto veiem una rotonda de Castelldefels. Si agafem aquest carril bici bidireccional que veiem a la dreta i arribem a la rotonda, hem de creuar el pas de vianants (sense cap senyalització especial) per fer la rotonda i tornar a creuar el següent pas de vianants per tornar al carril bici.
A la segona foto

De solucions n'hi ha unes quantes, amb més i menys pressupost, en aquesta presentació (PDF) podeu trobar unes quantes solucions de les més econòmiques.
1 comentari:
Molt interessant el PDF que enllaces. A veure si l'Ajuntament de Barcelona en pren nota.
Publica un comentari a l'entrada