1.2.11

Ja coneixem el detalls dels canvis a la limitació de 80 km/h

El gràfic del diari Ara que us reprodueixo explica on es flexibilitza el límit. Dels 78 km de carreteres on hi ha ara la limitació, 53 tindran a partir d'ara un nou límit de 100 o 12o km/h. Sempre hi quan no hi hagi un excés de contaminació o embussos, o sigui que a la pràctica en hores punta tot hauria de quedar més o menys igual que ara.

Sinistralitat

Hi ha ball de xifres, el Conseller Puig argumenta que l'any passat hi va haver 13 víctimes més en accidents greus o mortals que l'any 2009, però no ho compara amb el 2008. L'oposició diu que l'accidentalitat ha baixat. He cercat dades, però no les trobo, ho continuaré mirant.

Contaminació alta la major part del dia

Us recomano que mireu les dades on-line de contaminació i veureu que en moltes estacions de l'àrea metropolitana es superen els llindars recomanats pràcticament cada dia i fins i tot durant la nit. Es limitarà doncs la velocitat a la nit? Amb quins llindars?

He mirat les dades d'ahir, 31 de gener de 2011, de 3 estacions força completes com són la de l'Eixample, la de l'Hospitalet o la de Sant Adrià del Besos i les dades fan por. M'allunyo fins a Sant Andreu de la Barca i la cosa no canvia i hi ha nits que no baixa. Ahir per exemple a l'Eixample tenien una mitjana d'NO2 que duplica el límit permès i amb pics que el tripliquen, només dues hores a la nit de diumenge a dilluns entràvem en els límits permesos. Les partícules de menys de 10 micres, les PM10, ahir es comportaven, la mitjana es mantenia en el límits de la OMS, suposo que la pluja va ajudar. Les dades d'avui no són molt diferents, a partir de les 6h el NO2 es dispara.

Si voleu mirar vosaltres mateixos la contaminació us podeu fixar en 2 paràmetres que no totes les estacions de mesura tenen les PM10 i el NO2. Pel primer paràmetre l'OMS diu que no hauria de superar el 20 µg/m3 i pel segon no s'hauria de passar dels 40 µg/m3.

2 comentaris:

Carles ha dit...

No sé pas com acabarà tot, però dubto molt que passar de 80, per molta velocitat variable que posin, afavoreixi la qualitat de l'aire. Però tot i així no aconsegueixo entendre com són tan alts els nivells. Però es clar, si a sobre la Renfe fot la punyeta, amb un servei que no és tot lo bo que hauria de ser i que no arriba a molta gent, doncs encara s'agafen més cotxes privats.

Per cert, al primer paràgraf és 78 km, no km/h. Salutacions!

Aljullu ha dit...

CiU la va cagar prometent el que no podia. Ara la multa que ens posarà la UE per superar la contaminació màxima l'haurem de pagar entre tots. I això només perquè quatre pijos puguin anar amb la seva merda de cotxet.