Els pedals van enroscats dins de les bieles i es descaragolen amb una clau plana llarga (normalment de 15mm) que permet fer força palanca i que es col·loca en la part de l'eix del pedal més proper a la biela. Alguns models es caragolen també amb una clau allen (de 6 mm) a l'eix del pedal i en alguns casos es combinen ambdós sistemes.
Cada pedal va etiquetat (esquerra L, dreta R) i s'enrosca diferent. Per recordar com van, es diu que es caragolen cap al manillar i es descaragolen en sentit contrari cap al seient, és a dir, cada pedal té un sentit diferent i el de l'esquerra rosca diferent del que estem acostumats:
- Pedal dret: caragolem en el sentit de les agulles del rellotge
- Pedal esquerre: caragolem en sentit contrari a les agulles del rellotge
Desenroscar els pedals no sempre és fàcil i m'han donat diversos consells:
- Utilitzar una clau llarga (i resistent) per poder fer més força.
- Jo m'hi vaig posar dempeus a damunt i a la vegada aguantava la clau amb la mà perquè no sortís de lloc.
- Posar-hi oli (tot i que l'oli no penetra gaire dins de la rosca).
- Posar els pedals en remull amb coca-cola (perquè desengreixa).
Abans de posar els nous pedals, netegeu el forat de la biela fent-hi passar un drap i poseu-hi greix, això ajudarà a que el pròxim canvi de pedals sigui més fàcil. Al enroscar els pedals feu-ho a mà per assegurar-vos que els caragoleu bé. Utilitzeu després la clau per fer més força. Tingueu en compte que les bieles són d'alumini i que si caragoleu malament els pedals, podríeu fer malbé la rosca.
Ho expliquen força bé en aquest vídeo:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada