Llegeixo que a Holanda els accidents entre camions i ciclistes a causa dels angles morts en els retrovisors continua preocupant. Tot i que l'any 2003 es van incorporar miralls sense angle mort en els camions nous sembla que no ha disminuït la sinistralitat. La federació holandesa de ciclisme proposa mesures com:
- Fer controls de reglatge dels miralls.
- Configurar semàfors que permetin sortir primer als ciclistes (a l'estil SAS).
- Posar la línia d'aturada de les bicicletes en semàfors 3 metres per davant de la dels camions i cotxes.
- Col·locar els carrils bici en posició elevada perquè siguin els camions els que hagin de frenar i per millorar la visibilitat.
- Evitar que els camions pesats i d'escombraries circulin prop de les escoles a les hores d'entrada i sortida.
- Instal·lar portes transparents als camions.
- Formar sobre la perillositat dels angles morts.
- Posar carenats laterals tancats als camions.
- Posar adhesius dins els vehicles recordant els angles morts.
- Posar més miralls i/o càmeres per neutralitzar els angles morts.
2 comentaris:
Què són els carenats laterals tancats per als caminons?
Per altra banda, el risc no només passa amb els camions, estic fart que molts vehicles em tallin a l'entrada d'una rotonda; i per aquest motiu alerto del risc que hi ha: companys no avanceu al cotxe aturat per entrar a la rotonda perquè us pot aixafar quan arrenqui. Reconec que els grossos fan més mal, una circumstància així va matar a un noi d'uns 15 anys a Sant Cugat farà uns 10 anys.
Els carenats laterals serien la prolongació del para-xocs que impediria anar a parar sota les rodes, suposo que es posaria també una estructura d'aquest estil als laterals dels camions.
Totalment d'acord amb tu, però suposo que a Holanda els cotxes són més respectuosos i conscienciats i els accidents es deuen produir amb camions.
Publica un comentari a l'entrada