10.10.08

Accidents per angle mort

Llegeixo que a Holanda els accidents entre camions i ciclistes a causa dels angles morts en els retrovisors continua preocupant. Tot i que l'any 2003 es van incorporar miralls sense angle mort en els camions nous sembla que no ha disminuït la sinistralitat. La federació holandesa de ciclisme proposa mesures com:
  • Fer controls de reglatge dels miralls.
  • Configurar semàfors que permetin sortir primer als ciclistes (a l'estil SAS).
  • Posar la línia d'aturada de les bicicletes en semàfors 3 metres per davant de la dels camions i cotxes.
  • Col·locar els carrils bici en posició elevada perquè siguin els camions els que hagin de frenar i per millorar la visibilitat.
  • Evitar que els camions pesats i d'escombraries circulin prop de les escoles a les hores d'entrada i sortida.
Altres mesures més encaminades als camions són:
  • Instal·lar portes transparents als camions.
  • Formar sobre la perillositat dels angles morts.
  • Posar carenats laterals tancats als camions.
  • Posar adhesius dins els vehicles recordant els angles morts.
  • Posar més miralls i/o càmeres per neutralitzar els angles morts.
Sembla doncs que la problemàtica dels angles morts i dels girs a la dreta no són únics d'aquí. Com sempre dic aquí estem a anys llum, ja que tot això en prou feines ens ho hem començat a plantejar, aquí l'única cosa que es plantejarien els polítics és fer obligatori el casc a la ciutat... a Holanda no en porten!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Què són els carenats laterals tancats per als caminons?
Per altra banda, el risc no només passa amb els camions, estic fart que molts vehicles em tallin a l'entrada d'una rotonda; i per aquest motiu alerto del risc que hi ha: companys no avanceu al cotxe aturat per entrar a la rotonda perquè us pot aixafar quan arrenqui. Reconec que els grossos fan més mal, una circumstància així va matar a un noi d'uns 15 anys a Sant Cugat farà uns 10 anys.

Anònim ha dit...

Els carenats laterals serien la prolongació del para-xocs que impediria anar a parar sota les rodes, suposo que es posaria també una estructura d'aquest estil als laterals dels camions.

Totalment d'acord amb tu, però suposo que a Holanda els cotxes són més respectuosos i conscienciats i els accidents es deuen produir amb camions.