
Com que Catalunya encara no apareix al rànquing, he anat a mirar Espanya i veig que ha avançat una mica fins a la posició 18. En els 5 àmbits sembla haver pujat una mica. La sinistralitat força baixa ajuda a compensar la 21a posició en l'ús de la bicicleta.
El rànquing
Posició | País | Posició | País | Posició | País | Posició | País |
1 | Denmark | 10= | Slovakia | 19 | Estonia | 28 | Romania |
2 | Netherlands | UK | 20 | Poland | |||
3 | Sweden | 12 | France | 21= | Bulgaria | ||
4 | Finland | 13 | Luxembourg | Ireland | |||
5 | Germany | 14 | Czech Republic | Latvia | |||
6 | Belgium | 15 | Lithuania | 24= | Greece | ||
7 | Slovenia | 16 | Croatia | Malta | |||
8 | Hungary | 17 | Italy | 26 | Cyprus | ||
9 | Austria | 18 | Spain | 27 | Portugal |
L'ECF posa de manifest que les dades no surten en els mateixos períodes de temps i que en algun cas s'obtenen de forma diferent. Així doncs, hem d'agafar aquest baròmetre una mica amb pinces perquè les dades no sempre es calculen iguals a tot arreu, però els resultats ens donen una idea de quins aspectes cal que cada país millori.
Conclusions

Les vendes de bicicleta han augmentat fins a superar les dels cotxes, però en això continuem a la cua, en canvi l'accidentalitat és força baixa. Per millorar aquest 2 paràmetres ho podem fer aconseguint més ús de la bici que és on realment es punxa.
Aquest baròmetre m'atreviria a dir i a simplificar que només té un indicador interessant i és l'ús de la bici com a mitjà de transport. La resta d'indicadors ajuden a ponderar una mica aquest ús, però tots els indicador tenen relació amb l'ús:
- La taxa d'accidentalitat baixa quan hi ha més ús de la bicicleta.
- Les vendes de bicicletes augmenten amb el seu ús.
- Els membres de col·lectius ciclistes augmenten amb l'ús de la bici fins a un punt on crec que s'estabilitzen.
- El cicloturisme està molt relacionat amb l'existència de bones infraestructures i per tant, indirectament, amb l'ús de la bicicleta.
Més informació:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada