He escoltat diverses reflexions sobre el Bicibox donat el seu cost, el seu ús i l'espai urbà que ocupa. D'entrada, haig d'admetre que hi ha un component sentimental que em fa ser reticent a eliminar una infraestructura ciclista quan costa molt que les administracions públiques inverteixin en la mobilitat en bicicleta. Dit això, hi ha una necessitat creixent d'aparcar bicicletes i tot un parc de bicicletes que no s'atreveix a sortir al carrer si no té un estacionament segur on aparcar.
Antecedents
Detall d'un mòdul de Bicibox exposat al |
Congrés de la Bicicleta a Girona |
Els robatoris de bicicletes són el principal motiu de desincentivació de l'ús de la bicicleta i per tant lluitar-hi ajuda a fomentar la bici.
La sostenibilitat econòmica
Actualment, el Bicibox és un servei gratuït sense quota d'abonament per l'usuari. Això no havia de ser així, i llavors s'havia de trobar un equilibri econòmic difícil: si tenia pocs usuaris el sistema sortia molt car i si tenia masses usuaris aquests es podien trobar que no trobaven plaça per estacionar la seva bicicleta.
Per incentivar l'ús del Bicibox s'han fet llargs períodes de gratuïtat fins a la gratuïtat indefinida actual i s'ha allargat dues vegades el temps màxim d'estacionament sense penalització. Això fa que actualment, en alguns llocs sigui difícil trobar plaça per aparcar.
En tot cas, l'objectiu del Bicibox ha de ser el d'aconseguir el màxim número d'estacionaments possible i així el seu cost tindrà una justificació més evident.
Ocupació de l'espai públic
Els mòduls de Bicibox ocupen considerablement més que uns aparcament de bicicletes tradicional, però continuen donant servei a molta més gent que una plaça de cotxe i a més té un benefici molt més gran per la societat.
Per incentivar l'ús del Bicibox s'han fet llargs períodes de gratuïtat fins a la gratuïtat indefinida actual i s'ha allargat dues vegades el temps màxim d'estacionament sense penalització. Això fa que actualment, en alguns llocs sigui difícil trobar plaça per aparcar.
En tot cas, l'objectiu del Bicibox ha de ser el d'aconseguir el màxim número d'estacionaments possible i així el seu cost tindrà una justificació més evident.
Ocupació de l'espai públic
Els mòduls de Bicibox ocupen considerablement més que uns aparcament de bicicletes tradicional, però continuen donant servei a molta més gent que una plaça de cotxe i a més té un benefici molt més gran per la societat.
Propostes de millora
- Reduir el temps d'estacionament gratuït per afavorir la rotació. El Bicibox no ha de ser un aparcament per deixar la bici el cap de setmana!
- Activar la reserva de plaça amb antelació i amb penalització si no s'utilitza.
- Afegir al sistema aparcaments de tercers que compleixin certs requeriments signant acords i convenis.
- Estudiar la idoneïtat dels emplaçaments actuals.
- Estendre la xarxa a Barcelona ciutat (sembla que s'està estudiant).
- Promocionar la xarxa.
- Facilitar el tràmit d'alta al sistema.
- Interconnectar els carrils bici municipals i metropolitans.
- Instal·lar aparcaments de bicicleta tradicionals que complementin la xarxa Bicibox.
- Estudiar mesures amb els Ajuntaments per minimitzar el vandalisme.
- Augmentar la cobertura econòmica de l'assegurança ja que no es cobreixen bicicletes de gama alta, precisament les que necessiten més un aparcament segur.
- Donar facilitats per aparcar bicicletes amb cadiretes (infantils) i a aparcar bicicletes de nen juntament amb la bicicleta de l'adult o una o diverses bicicletes de nen (els nous models de Bicibox són més baixos!).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada