24.2.11

De 30 a 130 km/h

Mentre la DGT va deixant anar amb compte-gotes els canvis del nou codi de circulació, com la limitació genèrica de 30 km/h als carrers d'un sol carril i sentit de circulació, el Conseller Puig continua fent de les seves, ara vol que a les autopistes s'hi pugui anar a 130.

Comencem per la DGT. La reforma del codi de circulació ja fa temps que s'està covant i ja n'he anat parlant. De moment s'està parlant de que en zones urbanes:
  • Es limitarà la velocitat a 30 km/h en carrers d'un sol carril i sentit de circulació. Això pacificarà el trànsit en aquest carrers on normalment ja no s'acostuma anar a aquesta velocitat. També cal dir que a aquesta velocitat s'emet més contaminació.
  • Les bicis podran circular pel centre del carril. Això ja ho permetien la majoria d'ordenances, però ara ja ho recollirà el codi.
  • Es podrà autoritzar la circulació en sentit contrari a la dels cotxes. Algunes ordenances ho permetien, però a la pràctica calia que la senyalització vertical ho permetés i sense el recolzament del codi de circulació entenc que s'hagués pogut impugnar.
  • Es podrà circular per les voreres de més de 3 metres a 1 metre de la façana. Al meu parer això ho hauria de regular cada municipi.
De totes aquestes normes caldrà llegir la lletra petita, perquè si el redactat diu "es podrà autoritzar", no vol dir que es permeti, sinó que es dóna suport legal a que les ordenances municipals ho autoritzin i per tant quedarà a decisió dels Ajuntaments. També espero que reguli molts altres aspectes, ho explicava l'estiu passat aquí. Tinc la sensació que la DGT deixa anar diversos globus sonda per aplanar el camí.

D'altra banda, el Conseller Puig em dóna la sensació que intenta desviar l'atenció del ridícul que ha fet amb la velocitat variable. Diu que vol elevar la velocitat a les autopistes amb el problema de contaminació que tenim i de fet no té competències per fer-ho. També diu que vol eliminar o canviar els radars que tenen afany recaptatori i jo em pregunto quins són aquests? Els que estan molt amagats? Els que fan complir el límit de velocitat?

Per acabar 2 articles nous sobre contaminació, un d'en Ramon Folch molt clar com sempre i l'altre sobre un estudi mèdic:

Vegeu també