18.10.12

Tendències i futur de la bicicleta elèctrica

El mercat de la bicicleta elèctrica es mou. En l'últim any he conegut diverses empreses catalanes amb dissenys més o menys propis i moltes d'altres que distribueixen bicicletes d'aquests i d'altres fabricants.

GoCycle un dels models més innovadors
Jo era escèptic i els hi veia un mercat limitat, sobretot tenint en compte la poca acceptació que tenen a Dinamarca o Holanda on s'associen amb gent amb alguna discapacitat, però la notícia apareguda al The Guardian (12/10/2012) ha estat el detonant del meu canvi d'opinió. Sembla que l'any passat es van vendre a Europa occidental unes 700.000 bicicletes elèctriques, 310.000 a Alemanya, país on s'han incrementat les vendes en un 55%.

Tot plegat em fa pensar que sí, que la bici elèctrica té futur. Què hi ha molta gent que no està disposada a pedalar gaire i menys en pujada. L'oferta s'ha ampliat i intueixo que és perquè hi ha demanda i sinó, com passa, l'oferta incentivarà també la demanda.

Display de control d'un
model de Monty
En el 4t Congrés de la Bicicleta, Ot Pi, director general de Monty, va fer una ponència sobre el futur i les tendències d'aquest mercat en que va aportar dades interessants i opinions en les que estic més o menys d'acord. Basat en aquesta ponència i en les meves opinions faig un petit llistat de tendències:
  • S'està integrant cada cop més les bateries en el xassís: en el quadre, en el protector de la cadena, en la tija del seient...
  • El preu de les bateries està disminuint i ho continuarà fent.
  • La UE probablement autoritzarà el 2014 un augment de la potència dels motors passant dels 250W als 1000W, però la velocitat continuarà limitada a 25 km/h.
  • A EEUU la velocitat màxima està limitada a 32 km/h.
  • Grans marques (sovint poc relacionades amb la bici) estan apostant per la bici elèctrica: Bosch, AEG, Specialized, Volkswagen, Smart, etc.
  • Es continua investigant en sistemes d'autorecàrrega.
  • S'integren els telèfons intel·ligents amb les bicicletes.
Què augmentin els ciclistes ni que siguin els elèctrics és bo! Penso que molts dels que no es volien cansar acabaran pedalant molt més del que es pensaven perquè a mesura que s'hi posin i s'acostumin a l'esforç veuran que ho poden fer i que com més pedalen més allarguen la vida i l'autonomia de les seves bicicletes.

Un apunt més, 25 km/h són molts per una bicicleta urbana (en una convencional cal esforçar-s'hi una mica per arribar a aquesta velocitat).  He vist ciclistes elèctrics anant a tota castanya per zones de vianants o voreres. M'espanta que siguin els usuaris novells els que vagin amb elèctriques a 25 km/h i s'abusi dels espais de vianants. És un tema que s'haurà de tenir en compte

Vegeu també:
  • Apunts etiquetats amb bicicleta elèctrica. La majoria són ressenyes de noves bicicletes elèctriques. Vegeu les últimes ressenyes.
  • Una guia ràpida sobre les bicicletes elèctriques que fa temps que vaig fer i que estic revisant i actualitzant.

1 comentari:

carlos qajaq ha dit...

Jo soc usuari diari d´una bici electrica des-de fa dos anys

http://www.diariodekayak.es/electrica/e.html

Per a la bici electrica tot son avantatges, salvo el tema de la major sensibilitat al robatori/vandalisme


25 km/h son pauperrims, 30/35 estaria molt be (es la que jo agafe)


Dir que la bici electrica, dona moltisima seguretat en un entorn urba, per la facilitat per acelerar: ideal en encreuaments i rotondes. I no sues ni la quarta part. I adios al vent quan bufa. En resum, que no es per persones en limitacions, sino per ampliar el radio d´accio, i acurtar els temps. Et convide a vore la grafica que vaig fer en gps, per comparar en ciutat qui guanya: bici electrica o cotxe


http://vilarealenbici.blogspot.com.es/2011/03/comparativa-bici-electrica-vs-coche.html


Finalment , dona por una electrica per zona de vianants, igual que una bici normal, o un gili en patinet, o quansevol altre mitja.