La pols, el fang i l'aigua s'introdueixen en les fundes dels cables dels canvis i van fent que els canvis cada cop vagin més durs. Això introdueix desajustos en el sincronitzat dels canvis. En el cas dels frens mecànics, passa el mateix amb el cable i les fundes i a més hi ha un tema de seguretat afegit perquè ens podem quedar sense un fre a mitja baixada.
Per a canviar els cables i les fundes caldrà desenroscar els caragols que subjecten el cable en els canvis i després estirar els caps dels cables des de les manetes de canvi. Un cop canviats els cables i les fundes haurem de tornar a ajustar el sincronitzat dels canvis. En la fotografia annexa veiem un cable de canvi (A) i dos cables de fre (B de carretera i C per a BTT). Al final del cable es posa una peça que impedeix que el cable es desfagi i que s'apreta amb unes alicates.
Per a canviar els cables i les fundes caldrà desenroscar els caragols que subjecten el cable en els canvis i després estirar els caps dels cables des de les manetes de canvi. Un cop canviats els cables i les fundes haurem de tornar a ajustar el sincronitzat dels canvis. En la fotografia annexa veiem un cable de canvi (A) i dos cables de fre (B de carretera i C per a BTT). Al final del cable es posa una peça que impedeix que el cable es desfagi i que s'apreta amb unes alicates.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada