1.4.06

Ruta en BTT Sant Climent – Begues - Sant Climent

Distància i desnivell: 20 km i 330m.

Descripció de l'itinerari

Aquesta ruta ofereix un itinerari d'ascens pausat a Begues des de Sant Climent i una tornada amb bones vistes. Des de Begues nosaltres vam pujar fins al Puig de les Agulles (5km i 182m més).

En entrar a Sant Climent de Llobregat des de Viladecans hi ha un corba a la dreta, a l'esquerra queden unes naus industrials i una pista de terra que és on comença la nostra ruta. La pista ressegueix el fons d'una vall al costat d'un torrent. Deixarem una masia a l'esquerra i en pocs metres agafarem una pista a mà esquerra que puja amb força. La pujada de seguida serà més pausada i guanyarem vistes sobre la vall. Ens mantindrem en aquesta pista i deixarem alguna bifurcació a l'esquerra. El camí anirà tombant cap a la dreta per canviar de carena en arribar en un coll. En aquest punt deixarem un camí de baixada a l'esquerra i en uns metres un altre a la dreta, nosaltres continuarem per una nova carena en pujada.

La nova serra ens portarà fins a la carretera de Gavà a Begues tot fent primer algunes pujades i després algunes baixades per encarar una última pujada fins a la carretera. Ens quedaran 2 km de pujada per asfalt fins a Begues.

Si no voleu entrar al nucli urbà de Begues no cal que ho feu, ja que la tornada la farem pel barri de la Rectoria. Entrant a Begues per la carretera de Gavà girarem a la dreta a la primera rotonda (just abans d'una gasolinera), després seguirem les indicacions per agafar la pista asfaltada que porta a Torrelles. Si feu la ruta en cap de setmana podeu fer una parada al mirador "el Mur", trobareu un indicador al entrar al barri de la Rectoria. Es tracta d'un mirador espectacular que obre els dissabtes i els matins de diumenge.

La pista de Torrelles fa força baixada, no agafarem molta velocitat perquè en un corba cap a l'esquerra surt una pista a la dreta que agafarem. La pista, de terra vermella, baixa molt més que l'anterior i la presència de profunds solcs posaran a prova la nostra habilitat damunt de la bicicleta. Com que la baixada no supera els 200 metres sempre podem baixar de la bicicleta. Arribarem a un coll i l'estat de la pista millorarà, continuarem rectes en pujada. En passar per unes torres d'alta tensió agafarem una pista més estreta que va casi paral·lela a l'anterior.

Resseguirem la carena veient paisatges a esquerra i dreta i farem pujades i baixades per encarar la baixada final cap a Sant Climent. En la baixada trobarem una ermita, llavors encararem una baixada amb unes corbes amb força pols i arribarem a una pista més gran. Anant a l'esquerra aniríem al centre de Sant Climent, anirem a la dreta uns metres fins a trobar el cementiri i llavors agafarem una pista que surt a l'esquerra del cementiri i que en baixada ens portarà fins al fons de la vall on hem començat l'itinerari. Girant a l'esquerra tornarem al punt d'inici a l'entrada de Sant Climent.

Anònim ha dit...

Hola,

Soc de Sant Boi de Llobregat i he fet aquesta ruta moltes vegades. Està molt be i no és massa exigent, però, algú sap alguna alternativa per no haver de fer els 2 km de carretera fins a la Rectoria?