5.9.12

Ruta Guardiola - Falgars - la Pobla de Lillet - Guardiola

Bones vistes i molt de bosc en aquesta ruta circular per carreteres secundàries: Guardiola de Berguedà - Sant Julià de Cerdanyola - Santuari de Falgars - La Pobla de Lillet - Guardiola de Berguedà.
Ermita de la Mare de Déu de les Esposes
Distància: 25 km
Desnivell: +605 m

Descripció:
Sortim de Guardiola de Berguedà, per exemple del pont sobre el riu Bastareny en direcció Bagà i girem a la dreta a la plaça de l'Església i agafem l'avinguda del Bastareny. Creuarem la C-16 per una rotonda elevada i agafarem el trencall a la dreta cap a Sant Julià de Cerdanyola.

La pujada cap a Sant Julià de Cerdanyola és dura amb rampes de fins al 8%. Són uns 4 km en que es fan uns 240 metres de desnivell. L'arribada a l'ermita de la Mare de Deu de les Esposes ens indica que ja hem fet la part més dura i que Sant Julià és a prop. Després la continuació cap a la collada Sobirana continua amb una pujada més reposada, amb menys vistes i més bosc.
Santuari de Falgars
Aquest primer tram forma part de la Pujada Ciclista de Guardiola Berguedà que es realitza a l'agost durant la festa major del municipi.

Un cop al coll ens espera un tram de baixada fins a trobar la carretera que puja de la Pobla de Lillet fins al Santuari de Falgars. A la cruïlla girarem a la dreta i pujarem (+120 m) fins al Santuari de Falgars. Us recomano que us acosteu al mirador de Falgars que té molt bones vistes del Pirineu Català (podeu veure el Pedraforca, coll de Pal, la Pobla de Lillet, Castellar de n'Hug, el Puigmal, el Montgrony o el Taga).

La Pobla de Lillet des del mirador de Falgars
La baixada la farem tornant per on hem vingut i baixant fins la Pobla de Lillet per les obagues de Falgars. Un cop al fons de la vall travessarem el riu Llobregat i arribarem a la carretera entre Guardiola i la Pobla. Us proposo agafar-la per tornar planejant fins al punt de sortida.

Alternatives i idees
  • Acosteu-vos a visitar la Pobla de Lillet i els seus ponts. Quan baixeu de Falgars gireu a la dreta a la carretera i hi arribareu en poc menys d'un km.
  • Si porteu bici de ciclocròs o BTT podeu continuar per pista en direcció al Roc de la Lluna i baixar després cap a la Pobla de Lillet.