19.9.12

De Calonge al Dolmen de la Cova d'en Daina

Ruta sobre asfalt pel massís de les Gavarres que es pot complementar amb una ruta sobre terra per veure monuments megalítics i arbres monumentals.

Dolmen de la Cova d'en Daina
Distància i desnivell: 26 km +370 m

Descripció:

Sortim de Calonge per la carretera GIV-6612 en direcció a Romanyà de la Selva. El primer tram de carretera pot ser una mica més transitat, però aviat deixem les urbanitzacions i ja amb més tranquil·litat entrem a la vall dels Molins (passarem pel costat d'almenys 4 molins). Els bosc mediterrani i les alzines sureres ens acompanyaran tot el camí, també en els últims 4 km de pujada fins al dolmen de la Cova d'en Daina que trobarem indicat a mà dreta.

En aquest punt, si la vostra bici ho permet us proposo seguir part de la ruta dels Gegants, un petit camí (de terra, però ciclable) que enllaça el dolmen amb altres monuments megalítics i alguns arbres monumentals. Per exemple, podem deixar la visita al dolmen pel final i creuar la carretera seguint els indicadors i en baixada acostar-nos a la Cista, al suro de l'Almeda (una alzina surera monumental, la més gran de Catalunya) i a la font del Prat.
Suro de l'Almeda
Des d'aquí ens podríem acostar a Romanyà i visitar la seva església pre-romànica de Sant Martí (s.X) i tornar per carretera fins a trobar el cementeri (on hi ha enterrada l'escriptora Mercè Rodoreda). Pel costat del cementiri podem tornar a agafar la ruta dels gegants i arribar fins al dolmen de la Cova d'en Daina.

La tornada la faríem altra vegada per la mateixa carretera fins a Calonge.

Jo he fet únicament la ruta dels Gegants del Bosc a peu i la carretera en cotxe, per tant és una ruta que tinc pendent!