El Ministre d'Interior espanyol i la directora de la DGT no fan la seva feina que és modificar d'una vegada per totes el codi de circulació obsolet que tenim, adaptar-lo a les noves realitat i treure el ciutadans d'aquest situació d'inseguretat jurídica que es produeix en les ordenances municipals de circulació. I no és tant difícil perquè l'esborrany de la reforma el va deixar mig fet i mig consensuat l'equip anterior de la DGT. Només cal que canviïn el que no els hi agrada i que ho parlin amb els actors implicats.
No sé si les declaracions del Ministre són una cortina de fum per amagar la seva ineficàcia en matèria de mobilitat o realment se les creu?
- Convertirà Espanya en l'únic estat europeu on el casc sigui obligatori a la ciutat?
- Com s'ho farà amb els sistemes de bicicleta pública?
Em cansa aquest debat. A tot arreu on el casc s'ha fet obligatori, els nombre de ciclistes ha baixat i conseqüentment, ha augmentat la sinistralitat. El casc dóna una imatge de perillositat a la bici que no es correspon amb la realitat i que perjudica l'ús de la bici.
La majoria d'accidents amb ciclistes involucrats es produeixen a la carretera on ja és obligatori portar casc i on serveix de ben poc, perquè el casc és per protegir el cap d'una caiguda, no d'un atropellament.
Els països amb més ús del casc tenen més sinistralitat |
En tot cas, fer obligatori l'ús del casc s'hauria de basar en un estudi i no n'hi ha cap de fiable. Els més fiables ens diuen que amb el casc obligatori el nombre de ciclistes baixa i la sinistralitat augmenta.
El gràfic de l'esquerra posa de relleu que els països més ciclistes no porten casc i tenen menys accidents i pel contrari els països on hi ha més ús del casc, l'accidentalitat és major. No hi ha una relació directa entre casc i accidents, però sí entre casc i nombre de ciclistes i entre nombre de ciclistes i accidentalitat.
Ho expliquen a:
El gràfic de l'esquerra posa de relleu que els països més ciclistes no porten casc i tenen menys accidents i pel contrari els països on hi ha més ús del casc, l'accidentalitat és major. No hi ha una relació directa entre casc i accidents, però sí entre casc i nombre de ciclistes i entre nombre de ciclistes i accidentalitat.
Ho expliquen a:
2 comentaris:
A mi també em cansa molt. A vegades sembla que no hi hagi manera d'avançar...
http://www.change.org/petitions/noalcascoobligatorioconbici
Publica un comentari a l'entrada