18.7.12

Perdent el temps amb el casc una altra vegada

El Ministre d'Interior espanyol i la directora de la DGT no fan la seva feina que és modificar d'una vegada per totes el codi de circulació obsolet que tenim, adaptar-lo a les noves realitat i treure el ciutadans d'aquest situació d'inseguretat jurídica que es produeix en les ordenances municipals de circulació. I no és tant difícil perquè l'esborrany de la reforma el va deixar mig fet i mig consensuat l'equip anterior de la DGT. Només cal que canviïn el que no els hi agrada i que ho parlin amb els actors implicats.

No sé si les declaracions del Ministre són una cortina de fum per amagar la seva ineficàcia en matèria de mobilitat o realment se les creu?
  • Convertirà Espanya en l'únic estat europeu on el casc sigui obligatori a la ciutat?
  • Com s'ho farà amb els sistemes de bicicleta pública?
Em cansa aquest debat. A tot arreu on el casc s'ha fet obligatori, els nombre de ciclistes ha baixat i conseqüentment, ha augmentat la sinistralitat. El casc dóna una imatge de perillositat a la bici que no es correspon amb la realitat i que perjudica l'ús de la bici.

La majoria d'accidents amb ciclistes involucrats es produeixen a la carretera on ja és obligatori portar casc i on serveix de ben poc, perquè el casc és per protegir el cap d'una caiguda, no d'un atropellament.


Els països amb més ús del
casc tenen més sinistralitat
On el casc juga un paper important és en el ciclisme esportiu, on realment els ciclistes assumeixen riscos. L'altre cas en el que li veig utilitat és en el infants perquè tenen menys habilitat, responsabilitat i tenen més tendència a partir lesions crànio-encefàliques.

En tot cas, fer obligatori l'ús del casc s'hauria de basar en un estudi i no n'hi ha cap de fiable. Els més fiables ens diuen que amb el casc obligatori el nombre de ciclistes baixa i la sinistralitat augmenta.

El gràfic de l'esquerra posa de relleu que els països més ciclistes no porten casc i tenen menys accidents i pel contrari els països on hi ha més ús del casc, l'accidentalitat és major. No hi ha una relació directa entre casc i accidents, però sí entre casc i nombre de ciclistes i entre nombre de ciclistes i accidentalitat.

Ho expliquen a:

2 comentaris:

nuresma ha dit...

A mi també em cansa molt. A vegades sembla que no hi hagi manera d'avançar...

Anònim ha dit...

http://www.change.org/petitions/noalcascoobligatorioconbici