7.11.13

La bicicleta a Oslo

A la capital de Noruega s'estima que un 5% dels desplaçaments es fan en bicicleta. No és molt, però ja són un parell de punts més que a Barcelona i per tant la comparació té aspectes interessants.

D'entrada haig de dir que no he estat a Oslo (i que m'han passat molt amablement les fotos), però pels comentaris que m'ha fet diversa gent, a Oslo anar en bici té les seves dificultats: carrers de llambordes, rails de tramvia (com els de la foto), compartir molts espais amb cotxes o vianants i un clima dur. Tot i així, moltes ciutats nòrdiques encapçalen el rànquing de ciutats més ciclistes del món i a Oslo no es volen quedar enrere.

El servei públic de bicicletes operat per la mateixa empresa que el Bicing també és un aspectes que ens pot recordar Barcelona. També els punts de recàrrega de cotxes elèctrics, però aquí sembla que estan més plens!

En un segon apunt us parlaré del tipus de bicicletes que s'hi troben, però ja veieu en les fotos, no falten els parafangs i es veuen forces remolcs per portar nens.


Finalment, en un tercer apunt us mostraré la bici des de l'aspecte més d'oci i esportiu.


















Vegeu també aquests vídeos d'Oslo a l'hivern i a la primavera:




Més informació sobre Noruega:
  • El cotxe elèctric ja té un 7% de vendes i un 3% de quota de mercat. En part, gràcies als incentius, als punts de recàrrega i a l'aparcament gratuït. El Nissan Leaf és el cotxe més venut aquest mes i fins i tot cotxes elèctrics esportius obtenen una bona quota de mercat (Econotícias 10/10/2013).
  • Vegeu aquest reportatge on es veu el consultor danès Mikael Colville-Andersen circulant en bici per Oslo.
  • A la ciutat de Trondheim hi ha la primera rampa automàtica per a bicicletes. Vegeu més sobre rampes.
Vegeu els apunts d'aquesta sèrie sobre Noruega:

Vegeu també