21.10.12

Ruta la Pobla de Lillet - Santuari de Falgars - Roc de la Lluna

Ruta en BTT per la serra de Catllaràs i alguns dels seus miradors més espectaculars. La pujada al Santuari de Falgars es fa per asfalt i es continua per pistes forestals.

Distància i desnivell: 25 km i +700 m.

Descripció: Sortim de la Pobla de Lillet per la carretera en direcció a Guardiola de Berguedà i aviat trobem a mà esquerra la carretera que travessant el Llobregat inicia la pujada al Santuari de Falgars. La pujada és a l'obaga i per dins de boscos. Poc després de deixar el desviament de Cerdanyola arribarem al Santuari on és aconsellable parar i acabar de pujar com a mínim fins a la zona de pic-nic on trobarem una magnífic mirador.

Continuarem per pista forestal de terra i seguirem els indicadors de Roc de la Lluna i Xalet del Catllaràs (o Xalet Gaudí). Trobarem un trencall a l'esquerra que utilitzarem a a la tornada per baixar a la Pobla de Lillet.

Continuarem fins a trobar el xalet del Catllaràs que va ser dissenyat per Antoni Gaudí per allotjar els enginyers i treballadors de les miners de carbó de la serra. El carbó s'usava per alimentar els forns de la fàbrica de ciment del Clot del Moro (a Castellar de n'Hug).

Continuarem un tros més de pista fins a un collet d'on surt un camí que agafarem. En bici podrem arribar fins a un primer mirador on podem deixar la bici i continuar a peu per arribar al mirador del Roc de la Lluna. Les vistes són espectaculars: Pedraforca, la serra del Cadí, coll de Pal, Puigmal, Taga, etc.

La tornada la farem desfent camí fins a una cruïlla on està senyalitzada la pista que baixa directament a la Pobla de Lillet. La pista va baixant per una bonica i frondosa vall on no tindrem problemes d'orientació. En el tram final si que hi ha algun trencall, però com que el poble és visible triarem les pistes que més s'hi encaminin.

Alternatives
  • Des del Xalet al Roc de la Lluna hi ha un sender per fer a peu marcat amb senyals grocs.
  • Des del Roc de la Lluna us podeu acostar al Joc de Pilota. Queda a prop i és una zona molt maca.

Mapa:

Obre La Pobla de Lillet - Roc de la Lluna en un mapa més gran

Albert ha dit...

Hola! Voldria saber si la pista forestal entre el Santuari de Falgars i el Xalet del Catllaràs es troba en bon estat (ample i sense sots) per anar-hi amb un carretó infantil.
Gràcies!

Bici-Vici ha dit...

La recordo ampla i en bon estat fins al xalet. Ja saps però, que això canvia d'un any per l'altre.
Hi circulaven turismes sense problemes. En canvi, per accedir a Ardericó calia anar en tot terreny.
Pots consultar el Google Street View que n'hi ha un tros disponible.

Albert ha dit...

Moltes gràcies per la informació! Ja he vist pel GSV que la pista és de les que es cuiden! Intntarem arribar al Xalet en bici i un cop allà fer una caminada fins al Mirador del Roc de la LLuna i el Joc de la Pilota.