He trobat l'apunt Optimització funcionament Bicing que m'ha semblat interessant, ni que només sigui per pensar una mica... Bàsicament el que proposa és premiar o penalitzar econòmicament els usuaris que agafen o retornen bicicletes segons el grau d'ocupació de l'estació:
- Quan en una estació queden poques bicicletes (p.ex, 5 o menys), aquesta estació es marca com a estació "de retorn preferent". Això vol dir que:
- Retornar una bicicleta té un premi per l'usuari (p.ex., abonament de 50 cèntims)
- Agafar una bicicleta té una penalització (p.ex., recàrrec de 50 cèntims)
Avantatges per als usuaris:
- Quan en una estació queden poc espais buits (p.ex, 5 o menys), aquesta estació es marca com a estació "d'agafada preferent". Això vol dir que:
- Retornar una bicicleta té una penalització (p.ex., recàrrec de 50 cèntims)
- Agafar una bicicleta té un premi (p.ex., abonament de 50 cèntims)
- De manera natural no hi haurien estacions buides o plenes
- En mitjana els usuaris no guanyen ni perden diners
- Els usuaris amb temps lliure poden guanyar uns diners portant bicicletes de les estacions plenes a les estacions buides
- Bicing no perd ni guanya diners amb aquest sistema, però s'estalvia de portar bicicletes d'un lloc a un altre amb les furgonetes.
1 comentari:
jo tambe primària el "pujar" bicis cap a la part alta de la ciutat, es a dir si la bici que tu deixes esta a una cota superior de on la has recollida, premi¡¡¡
Publica un comentari a l'entrada