En canvi si que es va parlava del transport públic i si era necessari el quart cinturó.
5.3.07
30 minuts sobre mobilitat
En canvi si que es va parlava del transport públic i si era necessari el quart cinturó.
2.3.07
Producció de bicicletes mundial 1950-2003
El carsharing s'implantarà a 8 ciutats més de l'àrea metropolitana
Si no coneixeu el Carsharing és un servei de "lloguer" de cotxes ideal per a la gent que fa menys de 15.000 Km/any. Per agafar un cotxe s'ha de reservar, si et surt més a compte llogar un cotxe o agafar un taxi des de Carsharing t'ho diran i et faran la reserva.
1.3.07
Bilbao promociona aparcaments per a bicletes a garatges entre d'altres mesures
28.2.07
Bicicletes per a transportar mercaderies


Alguns models de la casa Pashley de la seva gama per a treballar:
Alguns invents cassolans:
27.2.07
Interessant article sobre bicicletes plegables
26.2.07
El 53% de la xarxa viària de BCN ja prima el vianant sobre el cotxe
Nous carrils bici a Barcelona
La Vanguardia 26/2/2007
25.2.07
Ressalts pensats per a ciclistes
Baixen un 50% les denúncies per ocupació dels carrils bici
Em fa gràcia el títol perquè sembla que realment hi hagi cultura de circulació en bicicleta a Barcelona i contrasta amb les contínues denúncies que ens fa en Marc Belzunces en el seu bloc, sense anar més lluny la foto que s'emporta el premi d'idea de Bomber de febrer i que reprodueixo aquí.
22.2.07
Bici Baix estrena bloc
Bici Baix és un antic grup de socis d'Amics de la Bici del Baix Llobregat que es va constituir com a associació idenpendent l'any 2005.
Aprovat un pla de mobilitat a Sant Boi de Llobregat
Com la majoria de plans d'aquestes característiques es defineixen diversos tipus de carrers, en aquest cas s'ha classificat en bàsics, secundaris, veïnals, de coexistència (o de plataforma única) i per a vianants. La intenció és dirigir el trànsit pels carrers bàsics i secundaris i es limita la velocitat segons el tipus de carrer.
La notícia explica que es faran dos aparcaments, però no explica res del traçat ni la longitud de la xarxa ciclista.
21.2.07
Els Camps de l'Onyar (la Selva) i l'Antiga ruta de la Serra (Pla d'Urgell)
- Els Camps de l'Onyar és un itinerari de 17 Km entre Caldes de Malavella i Riudellots seguint el riu Onyar i passant pel nucli de Franciac.
- L'Antiga ruta de la Serra és un itinerari de 20 Km per la comarca del Pla d'Urgell entre Fondarella i Sidamon passant per Torregrossa i Miralcamp. La ruta és per carretera.
Peatges verds
Vies d'accés a Barcelona de velocitat regulable
AVUI 19/2/2007
20.2.07
Alcanar recupera el seu litoral
Enllaços relacionats:
16.2.07
Carrils especials a Barcelona
El Punt 15/2/2007/
Només 650 bicicletes registrades a Barcelona
- COMRàdio 13/2/2007
- Més informació sobre el registre al Bici-vici.
15.2.07
Ciclo Times de Febrer de 2007
En bici per Cerdanyola del Vallès i fins la UAB
13.2.07
La connexió de les rutes del Carrilet i el Ferro està aturada des de fa dos anys
L'Ajuntament de la Vall de Bianya ha denunciat que el tram de la connexió dels carrils bici de la Ruta del Carrilet i la del Ferro està encallat des del mes de maig del 2005, i ha reclamat al Ministeri de Medi Ambient que acceleri els tràmits per a la seva construcció. L'alcalde, Albert Busquets, ha demanat que, com a mínim, es faci el tram entre Llocalou i l'Hostal Nou, al seu municipi. Ara, aquesta connexió va d'Olot a Llocalou i de Sant Joan de les Abadesses a Santigosa. Aquest últim tram forma part de la primera fase del projecte, valorada en un milió d'euros. Ara, falta executar la segona, que és la que va des de Santigosa fins a l'Hostal Nou pel pont de la Rovira, un itinerari d'encara no 15 quilòmetres, però amb molt de desnivell.
El gerent del Consorci de les Vies Verdes, Emili Mató, va explicar que van portar el projecte a Madrid el juny del 2005 i que des d'aleshores han intentat contactes amb el Ministeri diverses ocasions sense èxit. Mató ha recordat que van plantejar fer la connexió en dos trams, un des de Llocalou fins a Sant Pere Despuig i el que afecta el terme de Sant Joan, on hi havia un problema amb un camí particular per resoldre. Ell mateix hi ha afegit que ara fa un any van pressionar el ministeri amb una carta i que, ara, esperen reunir-se aviat amb algun dels responsables dels projectes de les Vies Verdes.
Restriccions de trànsit al barri vell de Girona
Se'ns dubte és un sistema molt interessant per regular la mobilitat en aquest barri i possiblement tindrà rèpliques en altres barris i ciutats.
12.2.07
Bicicletes plegables
- Les Bikefriday són unes bicis amb un plegat molt ràpid semblant al de Brompton i com diu en Marc caldrà veure si surten més bé de preu que les Brompton.
- Enllaços diversos sobre Dahon: catàleg del 2007 i un parell de vídeos.
- Santa Cruz (California) incentiva l'ús de les bicis plegables i el transport públic.
- Fotos de prototips de Brompton.
- Bromptons més barates a Taiwan.
Votació pública del concurs fotogràfic de "Mejor Con Bici"
1.2.07
Abaratir els peatges als cotxes que transportin més d'un ocupant
I és que tot i la històrica demanda d'eliminar els peatges, ara ens trobem que els peatges ens poden ajudar a regular el trànsit i pagar segons els ocupants és una bona mesura.
Altres mesures que es poden utilitzar són carrils exclusius per a cotxes amb un cert nombre d'ocupants, serien uns carrils VAO, per Vehicles d'Alta Ocupació, no solament cotxes.
El Punt 1/2/2007
Enquesta de mobilitat en dia feiner 2006
Els propers dies intentaré donar-ne més informació, de moment tenim força titular als diraris sembla que:
- Es redueix l'ús del cotxe a Barcelona, però creix a la segona corona i és que el transport públic funciona pitjor a mesura que anem allunyant-nos del centre.
- La circulació amb moto a Barcelona creix un 24% i sembla que deuen ser ex-conductors de cotxe, aquí és evident que la bicicleta no ha estat l'alternativa escollida.
Actualització: Aquí (PDF) podeu trobar l'enquesta.
5 minuts de repòs pel planeta
Podeu veure la demanda d'energia en temps real entrant al web de Red Electrica i anant a l'apartat Demanda de energía en tiempo real .
29.1.07
Per què les zones 30 no han de tenir carril bici?
Una ciutat ha de tenir una xarxa troncal de carrils bici que ens permetin arribar ràpidament a qualsevol zona de la ciutat, però no hem de voler caure en l'error de voler fer carrils bici a tot arreu, hi ha llocs on l'amplada dels carrers no ens ho permet i que per tant hem de triar tenir voreres més amples i un sol carril per on circulin cotxes i bicicletes. Quan l'amplada ho permeti potser també necessitarem zones de càrrega i descàrrega que són imprescindibles pel comerç de proximitat que dóna vida als nostres barris i que fa que no tinguem necessitat de desplaçar-nos lluny per anar a comprar. Tot això ha d'anar combinat amb zones exclusives de vianants i carrers de prioritat invertida on els vianants tenen preferència davant dels cotxes.
Hi podran circular pares i fills en bicicleta? Bé, un carrer d'una zona 30 no és un espai de joc, sí que ho podria ser una zona de vianants o un carrer de prioritat invertida. Tot i així, estic d'acord amb els raonaments del Marc Belzunces, segurament els cotxes no ho respectaran i els tindrem a darrera fent pressió i alguns pares amb fills renunciaran a circular-hi, però potser no tots els ciclistes i llavors aconseguirem reconquerir aquest espai.
A les zones 30 es procura que hi hagi una convivència de cotxes i bicicletes i per tant es limita la velocitat dels cotxes tenint present que si hi ha bicicletes la velocitat haurà de ser sensiblement inferior a 30. Ho respectaran els cotxes? Hem de fer que sigui així ajudant-nos d'un disseny adequat, de conscienciació ciutadana i d'una vigilància adequada.
Pel que fa al disseny hauríem d'intentar que els carrers no fossin massa llargs i si ho són posar per exemple passos de vianants elevats i altres elements que regulin la velocitat dels cotxes. Tampoc haurien de ser carrers massa amples, ja que afavoreixen les temptacions d'avançament del cotxes.
Han de desaparèixer completament els carrils bici de les zones 30? No sempre, quan la zona 30 és molt gran necessitarà carrers vertebrals que formin part d'aquesta xarxa troncal. No conec amb profunditat el barri de Sant Andreu, el tram del carrer Gran de Sant Andreu que conec és un carrer amb molt de comerç i vianants i no amb prou amplada per tenir un carril específic per a bicicletes i un altre per a cotxes, al ser força llarg i tenir força circulació és un carrer on segurament la convivència per culpa dels cotxes és complicada i molts ciclistes preferiran cercar alternatives per carrers paral·lels per no tenir problemes, per altra banda, crec que carrers com el passeig Fabra i Puig haurien de tenir carrils específics per a bicicletes. Com que no tinc un coneixement global del barri no sé dir si la zona 30 s'ha implementat de forma correcta o quines correccions si haurien de fer. He vist noves zones 30 en carrers de l'Eixample i no m'ha agradat gens el seu disseny, tenint en compte la lleugera pujada que fa i l'amplada de les cruïlles entre d'altres.
Finalment, crec que les associacions ciclistes han d'apostar per les zones 30 perquè és el model de ciutat que volem com a ciclistes i com a vianants que som. Hem d'apostar per un model de futur i no un de passat, sobretot tenint en compte que els passos que aconseguim són molt lents i que les administracions encara són molt reticents a fer inversions serioses en infraestructures ciclistes.
25.1.07
Europa fa marxa enrera i no regula l'emissió de CO2 dels cotxes
El País 24/1/2007
Europa reconeix que els trens han de tenir un espai per a bicicletes
Ho podeu llegir a:
- Europea Cyclists Federation (en anglès]
- Article de Juan Merallo de Pedalibre a Amigos del Ciclismo 25/1/2007
24.1.07
Sistemes de préstec de bicicletes a Espanya
Vitòria estudia estendre el sistema de préstec tot l'any
Exposició dels ciclistes a la contaminació atmosfèrica
Els barris amb zones 30 no tindran carrils bici
22.1.07
Actualització del mapa col·laboratiu de carrils bici
Ja us he anat parlant d'aquest mapa, al Bici-vici també en teniu un enllaç a l'apartat Plànols de carrils bici.
Rodalies perd viatgers
Tots els mitjans de transport han anat guanyant passatgers els últims anys, durant el 2006 s'han realitzat 23,5 Milions de viatges més que l'any anterior (un 2'6%). Des del 2001, any en que es va iniciar la integració tarifària, els viatges han crescut més d'un 20%. Aquesta és l'evolució normal d'una societat que està fomentant una mobilitat més sostenible amb la promoció del transport públic com a eix fonamental, però els problemes de rodalies RENFE són evidents i ara queden reflectits en les xifres, una vergonya que els nostres polítics no són capaços de resoldre.
El Periódico 20/1/2007
El Punt 20/1/2007
19.1.07
L'aire de Barcelona duplica els nivells de contaminació que fixa la UE
18.1.07
Mugrons sensibles
GIANT sí que compleix, però...
17.1.07
Al març comença el sistema públic de bicicletes de Barcelona
La primera 1/2 hora de lloguer serà gratuïta i fins a les 2 hores costarà un màxim de 0,90 Euros (30 cèntims cada 30 minuts). Per poder utilitzar les bicicletes caldrà fer un abonament que costarà des d'1 Euro el setmanal als 25 Euros de l'anual. Els usos de més de 2 hores estaran penalitzats ja que no es vol fer la competència a les empreses de lloguer.
Aquest sistema com ja us he parlat diverses vegades funciona també a ciutats com Lió, Estocolm o Oslo. Podeu veure més detalls sobre els terminis d'implementació i el funcionament d'aquests sistemes en els següents enllaços:
16.1.07
Reportatge sobre el Pla Estratègic de la Bicicleta
Paris es planteja reduir un 40% el trànsit
A França s'han començat a posar les piles. Ja fa temps que graven amb un impost més elevat els cotxes que contaminen més (al Regne Unit també ho faran i aquí diuen que també...). A París, es proposen reduir el trànsit un 40% i les emissions un 60% en 19 anys (un termini massa llarg!). La recepta serà reduir l'espai dedicat al cotxe en 13 eixos viaris. Aquesta és una estratègia nova, ja que fins ara moltes ciutats només reduïen la presència del cotxe en certes zones i mantenien el trànsit en els grans eixos. París també espera que el govern francès introdueixi un peatge urbà o redueixi a 60 Km/h la velocitat màxima de circulació per el perifèric, el cinturó que envolta la ciutat. El que si que farà el consistori és reservar un carril d'aquesta autovia a la circulació de taxis i vehicles d'urgències.
D'altra banda, l'altra mesura que aplicaran és la millora del transport públic amb la prolongació de línies de metro i bus, la reintroducció del tramvia i la creació d'aparcaments a les estacions de l'extraradi.
En parla El Periódico 16/1/2006
Noves oportunitats de negoci de la mobilitat sostenible
- Missatgeria en bicicleta.
- Lloguer de bicicletes tant puntual com de flotes, també transport de bicicletes.
- Sistemes de bicicletes compartides: Barcelona o Lyon han fet concessions a empreses per a que gestionin aquest sistema.
- Tallers de mecànica ràpida per a bicicleta.
- Trixis, bici-taxis: turisme i publicitat.
- Gestió de flotes de bicicletes per a empreses i administracions públiques: renting de bicicletes?
Els holandesos fan més quilòmetres en bici que en tren

Els aparcaments de les estacions de tren holandeses són enormes i plens de bicicletes, en Carles fa un càlcul de l'espai que ocupa un bicicleta (1'70 x 0'40 m), aproximadament on cap un cotxe hi caben 6 bicicletes, sort que no s'usa el cotxe per anar buscar el tren!
15.1.07
Fotos antigues de bicicletes
Caravanes al carril bici
14.1.07
La meva "bicicleta-camioneta"
Actualment, els remolcs per a bicicletes no estan autoritzats en el codi de circulació tot i que sí que ho estan a d'altres països europeus. El BACC ha aprofitat la reforma de l'ordenança de circulació de Barcelona per demanar-ne la regulació.
El Trans Canada Trail
He trobat aquesta pàgina amb fotos i sembla molt xulo. Algú s'anima aquest estiu?
Una de les coses que m'ha sobtat és aquest doble ús hivern-estiu i també això de les motos de neu...
Més informació:
12.1.07
Bicicleta plegable de Conor
Les rutes d'Eurovelo a la Viquipèdia
Ciclotimes de gener de 2007
A mesura que tingui temps us aniré comentant altres articles.
10.1.07
Sant Boi arranjarà un camí de 16 Km al voltant del municipi
9.1.07
L'experiència d'anar en bici a Alemanya
Escolars per la vorera
Crec que veure nens en bicicleta per la vorera és molt freqüent a tot Catalunya, però el perill és que converteixin qualsevol vorera en un espai de joc o que circulin posant en perill als vianants. És un cas més que fa evident que cal una educació integral sobre mobilitat.
8.1.07
Canvis dels últims dies
- Afegit un petit recull fotogràfic a la ressenya de la volta als Ports.
- Alguns petits canvis i petit recull fotogràfic a la pàgina sobre les vies verdes del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán.
- He fet alguns canvis i he afegit més coses sobre Accessoris de bicicleta.
Bici-vici en altres idiomes
5.1.07
Espai per debatre i valorar els articles de l'ordenança
Posicionaments respecte la modificació de l'ordenança de circulació
Per altra banda, també hi ha disponible el posicionament d'Amics de la Bici i la CCUB (PDF).
Article de la Ronda Verda a la Viquipèdia
4.1.07
Desenvolupament del Pla Director de la Bicicleta de l'Hospitalet de Llobregat
La mateixa entitat va presentar al juliol de l'any passat diverses propostes per millorar les infraestructures ciclistes existents.
El tren entre Zaragoza i Canfranc

Des de fa temps es demana des d'Aragó la millora de la línia i la connexió amb França. El govern espanyol esgrimeix que un estudi francès diu que no és viable. Bé, no totes les línies són rendibles, però s'hi s'inverteix sense por, es creen bones connexions des de les estacions amb altres mitjans de transport, es potencia l'excursionisme, el ciclisme, el turisme en tren i es fa la connexió amb França segur que no surt tant car com un tram molt més curt del tren d'alta velocitat. Les línies catalanes de la Pobla de Segur (traspassada a la Generalitat) i la Vic - Puigcerdà que connecta amb la Cerdanya francesa i el tren groc bé que continuen funcionant.
Actualment aquesta línia té dos trens diaris d'anada i dos de tornada que tarden unes 4 hores en fer tot el recorregut. Les estacions i els baixadors de la línia són: ZARAGOZA-DELICIAS, VILLANUEVA DE GALLEGO, ZUERA, TARDIENTA, HUESCA, PLASENCIA DEL MONTE, AYERBE,RIGLOS-CONCILIO, RIGLOS, SANTA MARIA Y LA PENA, ANZANIGO, CALDEARENAS-AQUILUE, SABINANIGO, JACA, CASTIELLO-PUEBLO, CASTIELLO, VILLANUA i CANFRANC.
Recull d'enllaços relacionats:
Descripció d'alguns colls del Garraf
3.1.07
Ruta per la Vall d'en Bas

Noves zones 30 a Barcelona
Les valoracions del funcionament de la zona 30 de Sant Andreu són diferents segons l'ajuntament i els veïns. L'ajuntament diu que la mitjana de velocitat ha baixat i en canvi els veïns veuen que els cotxes continuen circulant a més de 30 amb total impunitat.
Les zones 30 haurien de ser un espai de convivència de bicicletes, cotxes i vianants, però si no es respecten els límits de velocitat es converteixen en un carrer més. I ja sabem el que passa, la bicicleta circula com a molt entre 15 i 25 km/h i si circulem correctament pel mig de la calçada tindrem el cotxe enganxat a darrera.
2.1.07
Carril bici d'Enric Granados a Barcelona
Problemàtica dels carrils bici a Nova York. La mateixa que aquí
Anar en bicicleta està de moda
Benvinguda sigui aquesta publicitat! Esperem que duri i no tornem enrera com en aquell anunci d'un cotxe en que es contraposava la seva comoditat amb el sofriment i l'esforç de la bicicleta.
Ruta per l'alta Garrotxa
El punt de sortida és Sant Joan de les Fonts, molt a prop d'Olot. La ruta continua cap a Castellfollit de la Roca (3,5 Km) i segueix per la carretera d'Oix fins a Can Bundància (6,15 Km) on agafa la pista de la vall d'en Bac. Passat el collet de Colldecarrera (15,45 Km) arriba a l'Hostal de la vall d'en Bac (16,5 Km) i continua cap a Sant Pau de Segúries. Al mas de Mariner (26,2 Km) comença la baixada per la vall de Bianya (passant per Sant Salvador de Bianya) fins a

A la revista podeu trobar fins a 3 alternatives per allargar la ruta amb una BTT. Aquesta ruta coincideix en part amb una de les alternatives que us proposo per enllaçar la via verda del Ferro i del Carbó amb la via verda del Carrilet.
El cotxe un element indispensable per a la mobilitat
Cal incentivar la investigació en alternatives energètiques que facin del cotxe un mitjà de transport més sostenible i s'ha de donar ajudes i incentivar fiscalment els cotxes més sostenibles ambientalment.
28.12.06
Ressenya de la ruta del Ferro a la Malla
Podeu trobar més informació en el bici-vici a rutes cicloturistes per Catalunya, cercant "ferro" en el bici-vici o cercant les notícies etiquetades com a "via verda" (categoria via verda).
22.12.06
Opinió sobre el nou carril bici de Vilanova
21.12.06
Regals ciclistes
- Llums amb leds (blanc a davant i vermell a darrera), de fet són obligatoris per circular de nit.
- Un timbre que també és obligatori per circular!
- Unes "banyes" per posar al manillar.
- Un kit de reparació de punxades.
- Una tanca per lligar la bicicleta, millor en forma de U rígida.
- Un casc.
- El "kit cicloturista" (vegeu apartat accessoris): un portaequipatges, unes alforges i una pota de cabra.
- Un compta-quilòmetres.
- Ep! Què tal una bicicleta?
- Un cap de setmana en bicicleta! Reserva l'allotjament i si et cal lloga bicicletes.
- Una posta a punt de la bicicleta.
20.12.06
Recull de canvis al Bici-vici
- Petit canvi d'imatge degut al canvi de versió que us comentava i introducció d'etiquetes en algunes notícies.
- La nova versió permet fer cerques per etiquetes i també funcionen molt millor les cerques en el bloc a la barra superior.
- Reordenació de l'apartat de rutes cicloturistes per Catalunya i introducció d'alguna ruta nova.
- Imatge panoràmica dels Ports a la ressenya la volta als ports.
- Nou enllaç al mapa col·laboratiu de carrils bici dels Països Catalans des de l'apartat plànols de carrils bici.
- He recuperat una ressenya que tenia en esborrany des de fa temps: Com enllaçar la via verda del Ferro i el Carbó i la del Carrilet (Ripoll - Olot - Girona).
Com enllaçar la via verda del Ferro i el Carbó i la del Carrilet (Ripoll-Olot)

Per Sant Pau de Segúries i la vall d'en Bac:
Aquesta alternativa fa una mica més de volta, però dóna molt de joc per si es vol continuar cap a l'Empordà o enllaçar amb la via verda del Carrilet a Olot.
A grans trets, fem el mateix que en la ruta anterior i des de Sant Pau de Segúries anem a buscar el Mas Mariner (uns 3 km) i descendim per la pista asfaltada de la vall d'en Bac fins a l'Hostal de la Vall d'en Bac, després pujarem un collet per tornar a baixar fins a la carretera d'Oix. Girarem a la dreta cap a Castellfollit de la Roca i anirem fins a Llocallou per anar cap a Olot, vegeu un mapa i la següent ruta:
Ep! No confongueu la Vall d'en Bac amb la Vall d'en Bas!
La contaminació de l'àrea de Barcelona és provocada principalment pels cotxes i pot estar vinculada a un 10% de les morts
Avui 20/12/2006
19.12.06
Deficiències en el carrils bici de Vilanova i la Geltrú
Les deficiències d'aquest carril són les típiques dels carrils que es realitzen damunt de les voreres sense reestructurar el perfil del carrer. D'altra banda, la segregació del carril bici de la resta de la vorera és inexistent. Aquesta hauria de ser només una solució temporal.
Actualització del mapa col·laboratiu de carrils bici dels Països Catalanas
Podeu descarregar el mapa del següent enllaç: Mapa col·laboratiu d'infraestructures ciclistes dels Països Catalans
El mapa està publicat sota una llicència lliure Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual.
18.12.06
Canvis de disseny al Bici-vici
Una de les primeres característiques de la nova versió que utilitzaré és l'etiquetatge de les notícies, així serà més fàcil cercar notícies antigues per temes. A mesura que vagi descobrint noves característiques i tingui temps d'experimentar-les les aniré utilitzant. Si veieu alguna cosa que no funciona o no es veu bé digueu-m'ho deixant un comentari, gràcies i disculpeu les molèsties.
Avantprojecte de pla d'actuació associat a la declaració de les zones de protecció especial de l'ambient atmosfèric aprovades mitjançant el Decret 222
Avantprojecte de pla d'actuació associat a la declaració de les zones de protecció especial de l'ambient atmosfèric aprovades mitjançant el Decret 222/06
Reaccions a la disminució del límit de velocitat a la regió metropolitana
D'altra banda, el RACC s'oposa a la mesura i proposa millorar els nusos del Llobregat i de la Trinitat. També diu que no es compliria quan hi hagués poca densitat de trànsit. De fet, a la web del RACC destaquen la notícia d'EFE "Nadal, en contra de rebaixar la velocitat a l'àrea de Barcelona", tot i que Nadal no està ben bé en contra... Últimament el RACC està tenint postures molt poc sostenibles i es posiciona favor dels grans interessos econòmics.
17.12.06
Volta pel Massís del Garraf pujant pel Rat-penat
15.12.06
Es reduirà el límit de velocitat a 80 Km/h a la regió metropolitana de Barcelona
El projecte inclou altres mesures (fins a 77) com per exemple que els 40 municipis de la regió hauran de redactar plans de mobilitat urbana que incloguin avaluacions de les emissions, els municipis de més de 50.000 habitants ho hauran de fer abans del 2008.
Barcelona dóna llum verd a l'ordenança que regula la circulació de bicicletes a la ciutat
El Punt 15/12/2006
14.12.06
BikeZona.tv
Reflexió sobre l'incivisme
Ja fa temps que defenso la idea que la nostra societat milloraria molt i si la gent denunciés o senzillament parlés amb els seus conciutadans que actuen de forma incívica. Per posar un exemple, si algú llença un paper a terra i li diem, s'ho pensarà dues vegades la propera vegada, molt més s'ho pensarà algú que és multat i que li toca rascar-se la butxaca! És evident que necessitem l'ajuda de les autoritats que han de fer complir les normes de convivència.
D'actituds incíviques la nostra societat n'és plena, i sovint s'estan infringint lleis que regulen la nostra convivència. Segurament, les ordenances municipals juntament amb el codi de circulació són les lleis menys respectades. Deixeu-me fer una petita llista de coses més o menys habituals: llençar una cigarreta a terra, no reciclar les escombraries, saltar-se un semàfor en vermell, fer soroll per la nit, aparcar en una zona prohibida, no disposar de la carta en català, no cedir el pas als vianants, defraudar a hisenda, realitzar contractes de treball temporal de forma inadequada, caminar per damunt del carril bici, cobrar l'atur mentre es treballa, fumar en una zona on està prohibit fer-ho, no cedir el seient a persones més necessitades, en un negoci no complir les normes de seguretat, aïllament acústic o higiene, acomiadar una treballadora embarassada, sobrepassar el límit de velocitat o no adaptar la velocitat a les circumstàncies de la via per on es circula...
Segur que heu reconegut en aquesta llarga llista algunes actituds o accions que veieu sovint i que segurament vosaltres mateixos heu realitzat alguna vegada. Totes elles infringeixen la llei. Però com que ningú ens diu res ho continuem fent. Som una societat instaurada en el "passotisme", diuen que és el clima, que els mediterranis som així, que això al nord d'Europa no passa. Doncs crec que és bastant cert que això passa més aquí, no crec en l'argument del clima, és més aviat cultural, hauríem de consultar als sociòlegs, a Europa si tires un paper al terra t'ho diuen. Una amic em deia que ja des de petit se'ns inculca que és dolent ser un "chivato", possiblement a la nostra societat denunciar està mal vist, però si ho féssim reduiríem moltes de les actituds que he posat a la llista, evitaríem accidents molts cops mortals, faríem la vida més fàcil a la resta de la gent i en general ens enfrontaríem al repte de conviure, però a conviure de veritat.
11.12.06
València tindrà 700 bicicletes municipals de lloguer
Nou tríptic de la ruta de les llacunes al Delta de l'Ebre
Els carrils bici de Nova York al Google Earth/Maps
Nova web d'"A Pedal", associació d'usuaris de la bicicleta de Ciudad Real
Problemes amb els quadres de GIANT
Nou centre BTT del Segrià a Lleida
Nou bloc: Bici, Muntanya i Fotografia
De moment ja he enllaçat la teva Volta als Ports de Tortosa-Beseit amb btt des de la meva Volta als Ports.