2.11.08

Alforges rígides Bikebins

Bikebins són alforges rígides de plàstic amb les següents característiques:
  • 17 litres de capacitat
  • tancades en clau
  • anclatges de tipus ganxo que es posen en 5 segons
  • tanques ràpides a la tapa
  • anelles per poder lligar coses a la tapa
  • maneta per transportar-ho
  • adhesius reflexants
  • Mides 38 x 35 x 18 cm
  • Pes 1,28 Kg

28.10.08

La bici baixa els fums a la ciutat

A través de l'escrit La bici baja los humos a la ciudad d'en Juan Merallo m'assabento d'aquest article a la revista de la DGT (PDF) on ell ha col·laborat.

L'he llegit de dalt a baix i està molt bé. Fa una repassada exhaustiva a la bicicleta a la ciutat: velocitat, salut, ocupació de l'espai urbà, contaminació, prejudicis, intermodalitat etc. Els gràfics, les fotografies i les diverses columnes que conté fan molt amena la seva lectura.

Esperem que arribi a molta gent i remogui unes quantes consciències!

Aparcant la plegable al carrer

Aparqueu la vostra bici plegable al carrer? Em sembla que aquesta serà la propera pregunta que us faré a l'enquesta que vaig posant al bloc. He vist algunes bicicletes plegables lligades per Barcelona i rodalies, però normalment són models de gamma baixa que a més a més es veuen bastant vells. A rodalies de Barcelona, on suposo que els robatoris de bicicletes són inferiors, he vist algunes bicicletes plegables de gamma alta aparcades i mal lligades (vegeu foto on també podeu comparar una Brompton senzilleta amb una Mora Bike).

També m'he fixat que fora de Barcelona en general s'aparquen en certs punts bicicletes més cares i es lliguen pitjor. Al meu entendre això és molt perillós i ens podem trobar amb un disgust, sobretot si l'ús de la bici prolifera els robatoris també ho faran sinó mireu el que ha passat últimament a Saragossa.

Alguns consells bàsics per lligar la bici:
  • Utilitzeu aparcaments en forma d'U invertida i assegureu-vos que estan ben subjectats al terra.
  • Useu una tanca per a cada roda que la lligui amb el quadre i l'aparcament. La tanca més segura (però no infal·lible) és la que té forma d'U.
  • Lligueu també el seient!


27.10.08

Madrid posa suports per transportar bicicletes en una línia d'autobusos urbans

Sembla que a Madrid han posat en marxa uns autobusos amb suport per transportar dues bicicletes, de moment és una línia, però que jo sàpiga és la primera ciutat espanyola que ho fa.

D'altra banda, es podran portar bicicletes plegables als autobusos, màxim una per autobús sempre i quan hi hagi espai i tenint prioritat les cadires de rodes i els cotxets de nen.

Més informació a:

25.10.08

Descompte en el car-sharing per a usuaris del Bicing

Avancar, l'empresa del car-sharing, ofereix fins al 30 de novembre un descompte important en l'abonament anual als usuaris del Bicing.

23.10.08

Amb bici al tren

Comença una campanya per poder portar les bicis als trens a nivell estatal. Recordeu que a les rodalies de Barcelona oficialment només es poden portar bicicletes de 10 a 15h, un horari que no permet anar a treballar o a estudiar en bici, a Madrid l'horari és més ampli. Després en trens de llarg recorregut o d'alta velocitat tot són problemes per portar-hi bicicletes!

Una de les convocatòries que he rebut:
CONBICI comença una campanya per pressionar a RENFE i a d'altres operadores de transports públics per tal de que afavoreixin el transport de la bicicleta.

Més informació http://www.conbici.org/bicisaltren

Representants d'Amics de la Bici estaran a Madrid per sumar-se a els actes d'inici d'aquesta campanya.

A Barcelona convoquem a tothom a la Plaça dels Països Catalans davant de l'estació de RENFE a Sants a les 19 hores del dissabte 25 d'octubre.

Farem reclamacions a Atenció al client per denunciar la falta d'espais i possibilitats per dur la bicicleta de forma còmoda i segura a els trens.

Bakfiets: bicicletes per portar persones i càrrega

Bakfiets és una fabricant holandès de bicicletes per portar càrrega o nens. La part davantera porta una caixa de fusta que permet transportar força càrrega però també diversos nens gràcies a diversos arnesos. Hi ha diverses combinacions que permeten portar-hi des de bebès, o 3 nens i sempre podem afegir una cadireta a darrera la bici per portar-hi un altra nen...

Perfecte per a famílies nombroses que no volen renunciar a moure's de forma sostenible!

De fet, hi ha uns quants models més, un amb una caixa més petita a davant i uns tricicles amb molt més capacitat que el model estàndard. També hi ha una sèrie d'accessoris interessants i ja que aquesta empresa té molt en compte els nens al seu web us hi podeu baixar diversos dibuixos per pintar.

22.10.08

Pujant la bici a l'autobús

Prova superada! He pujat una Brompton a un autobús! Em pensava que el conductor em sortiria amb allò de que no es podien pujar bicicletes, però no ha dit res. No anava molt ple, eren les 20:30h i el conductor m'ha mirat i ha girat el cap com si no em veiés... Evidentment la bici anava plegada i les Brompton són de les que ocupen menys.

Heu provat mai de pujar una bici plegable plegada a l'autobús? Us han dit mai res?

He posat una enquesta, però si voleu podeu deixar un comentari i explicar la vostra experiència.

Policia de Montreal

Gràcies a l'Ernest que ha estat pel Canadà i que em fa arribar aquest parell de fotografies puc il·lustrar una mica millor la Policia de Montreal i la seva brigada ciclista. Les bicicletes adaptades per a la policia acostumen a ser bastant cares, no tant per la bicicleta en si, sinó pels complements que porten que són bastant cars i a vegades fets a mida: llums, bateries i ràdios, kits d'eines i elements específics de la tasca policial fets a mida per ser transportats en bicicleta. D'altra banda la roba i l'equipament que porta el policia a damunt també és molt específic i adaptat a la tasca policial.


Em sembla recordar pel que explicava un oficial de policia de Montreal al Segon Congrés Català de la Bicicleta que dins la policia hi havia diverses categories d'agents (segurament alguna cosa com agents en pràctiques) i també hi havia programes per a que joves que volien ser policies. Mirant una mica pel Google he trobat que ja fa 23 anys que a l'estiu s'organitzen patrulles de joves adolescents que fan tasques auxiliars coordinats per un responsable (suposo que els dos del centre de la foto són els responsables) i en contacte amb la policia.

18.10.08

Cada vegada som més

Llegint l'apunt Cada vegada som més del bloc En Brompton per Barcelona que constata la sensació de que hi ha més bicis Brompton (i jo diria que també més plegables i també més bicis en general) m'ha agradat la pregunta de si ens veurem quan faci fred? Jo també me la faig cada tardor després de veure els increments de ciclistes que es veuen a la primavera i a l'estiu. La meva resposta és que crec que sí ens veurem, almenys la meva sensació és que cada primavera i estiu guanyem uns quants ciclistes més!

Bicicletes elèctriques Velectris

A través d'un comentari en un apunt descobreixo la marca de bicicletes elèctriques Velectris que bàsicament el que fa són kits de conversió de bicicletes convencionals en elèctriques. A través de la seva botiga veig que ofereix tant els kits com bicicletes d'altres marques adaptades per ells.

Aquí teniu un vídeo promocional que n'explica el funcionament:


17.10.08

Per Toronto i Montreal

L'Ernest ha posat un comentari a l'apunt sobre el projecte velo-city i he trobat interessant posar-lo en portada per compartir la seva experiència:
El més de juliol vaig estar a Toronto i Montreal. A les dues ciutats, la gent va molt amb bici (a l'estiu).
A Montreal tenien editat un tríptic amb consells per conduir amb neu i gel a l'hivern, amb unes rutes aconsellades.
Em va sorpendre a Toronto que la gent fes servir tant la bicicleta. Els carrers estan molt mal asfaltats, trencats (suposo per la gran diferencia climàtica que tenen), i sobretot amb molt rails de tramvia molt perillosos. La gent va amb una predisposició molt més esportiva que a BCN per exemple, els hi encanta anar amb comptaquilòmetres, gps, mòbil, retrovisor, retrovisor al casc, guants, etc. van molt ràpid. Una mica a la moda de NY, rotllo "m'agrada circular al límit" entre cotxes.
La moda de "fixie" (em sembla que es diu així) era molt evident. Molts nois i noies anaven amb bicicletes amb plat i pinxo fixa, amb una maneta de fre o sense. Ho vaig trobar molt perillós, i ho vaig comentar en una botiga de bicis. Allí em van dir que eren molt millor bicicletes, més lleugeres, amb menys problemes mecànics, no se... un perill penso.
Tant a Toronto com a Montreal tenen un "Cycling Map" absolutament increïble, amb consells, dibuixos, fotos, amb botigues de bicis (69 a Totonto), i fins i tot amb el lavabos públics marcats.
A Toronto tenen un servei d’autobús on pots posar les bicis a la part del davant, a l’exterior, curiós..
En una setmana no vaig veure ni una Brompton, tant sols a alguna botiga. No estan tant exteses las plegables com a BCN ciutat.

Espectacular.

Per cert, a Montreal tenen policia en bicicleta i pel que van dir durant el 2n Congrés Català de la Bici patrullen també a l'hivern sobre la neu.

Planeta bicicleta, rutes pel País Valencià

A la segona cadena de la televisió valenciana han estat emetent la sèrie documental Planeta Bicicleta on es mostren rutes per tot el País Valencià. No sé si encara s'emet (en algun lloc he vist que ho fan els dijous al matí), però les rutes i les gal·leries fotogràfiques fan bona pinta i aquí he trobat els enllaços als vídeos de diversos episodis:

Judici a Palma contra dos persones per pintar un carril bici

Ja fa dies vaig llegir que una acció reivindicativa que consistia en pintar un carril bici va acabar amb la intervenció de la policia i ara amb un judici per faltes. Entre d'altres, en parlen a Llibertat.cat 1/10/2008.

16.10.08

Projecte Velo-city a Toronto

El projecte velo-city consisteix en una xarxa de carrils bici dins de tubs cilíndrics elevats que donen protecció de les inclemències metereològiques i la contaminació i sobretot creen una xarxa ciclista molt ràpida.
És una mica futurista i deu ser molt car. No crec que en un futur immediat ningú ho implementi, però sí que sembla interessant per a trams puntuals de xarxes ciclistes.

14.10.08

Milers de bicicletes i un lladre

Sembla que a Toronto, al Canadà, després de que la policia detectés un augment significatiu de robatoris, van decidir posar algunes bicicletes-trampa per enganxar els lladres. Així es va descobrir que el propietari d'una botiga de bicicletes era el responsable dels robatoris i en la seva botiga s'hi van trobar 2865 bicicletes presumiblement robades.

13.10.08

Smartlock una cadena antilladres

Aquesta cadena antilladres quan es força deixa anar un líquid que taca l'agressor. D'entrada l'agressor queda tacat de pintura i el terra també de manera que es coneixen les zones on hi ha robatoris i es dissuadeix els lladres. Amb alguns tipus de pintures, a més a més, es podria identificar exactament quin lladre ha robat quina bici...


Més info:

Un diputat en bicicleta

Llegeixo al 20minutos.es que ja hi ha un primer diputat espanyol que vagi en bicicleta al congrés i curiosament es tracta d'un diputat del PP. Esperem que n'hi hagi d'altres que es sentin al·ludits, ja que el que ens cal és que els polítics agafin més la bici i menys el cotxe (oficial o no), si no ho fan mai no faran polítiques serioses cap als ciclistes perquè no es posaran a la nostra pell!

10.10.08

Accidents per angle mort

Llegeixo que a Holanda els accidents entre camions i ciclistes a causa dels angles morts en els retrovisors continua preocupant. Tot i que l'any 2003 es van incorporar miralls sense angle mort en els camions nous sembla que no ha disminuït la sinistralitat. La federació holandesa de ciclisme proposa mesures com:
  • Fer controls de reglatge dels miralls.
  • Configurar semàfors que permetin sortir primer als ciclistes (a l'estil SAS).
  • Posar la línia d'aturada de les bicicletes en semàfors 3 metres per davant de la dels camions i cotxes.
  • Col·locar els carrils bici en posició elevada perquè siguin els camions els que hagin de frenar i per millorar la visibilitat.
  • Evitar que els camions pesats i d'escombraries circulin prop de les escoles a les hores d'entrada i sortida.
Altres mesures més encaminades als camions són:
  • Instal·lar portes transparents als camions.
  • Formar sobre la perillositat dels angles morts.
  • Posar carenats laterals tancats als camions.
  • Posar adhesius dins els vehicles recordant els angles morts.
  • Posar més miralls i/o càmeres per neutralitzar els angles morts.
Sembla doncs que la problemàtica dels angles morts i dels girs a la dreta no són únics d'aquí. Com sempre dic aquí estem a anys llum, ja que tot això en prou feines ens ho hem començat a plantejar, aquí l'única cosa que es plantejarien els polítics és fer obligatori el casc a la ciutat... a Holanda no en porten!

Passarel·la inaugurada, però tancada

A finals de juliol us comentava que s'havia inaugurat una passarel·la damunt de l'avinguda Vilanova a l'Hospitalet de Llobregat connectant els barris de Bellvitge i Polígon Gornal. Sembla que la passarel·la només es va obrir durant un dies durant per la inauguració de l'alcaldessa i ara ja porta temps tancada a l'espera que s'acabi la urbanització de l'avinguda Vilanova. De moment haurem d'utilitzar la passarel·la del baixador de Bellvitge:
L'Ajuntament de l'Hospitalet (29/7/2008) informa que s'ha inaugurat la nova passarel·la damunt de les vies del tren de la línia de Vilanova que ajudarà a connectar la Gran Via de l'Hospitalet amb la Rambla Marina. Aquesta connexió, que pertany a la Ronda Verda, també permetrà connectar el centre de l'Hospitalet amb Barcelona per la Gran Via. Més detalls a l'enllaç o vegeu també:

9.10.08

Campanya contra els robatoris a Holanda

A Holanda ha començat una campanya contra els robatoris de bicicletes d'àmbit estatal i dirigida des del Ministeri de l'Interior. Els eixos principals de la campanya són:
  1. Lligar bé la bicicleta.
  2. Conèixer bé les dades identificatives de la teva bicicleta.
  3. En cas de robatori, denunciar-ho.
  4. No comprar bicicletes de segona mà robades.

Vídeo de la setmana de la mobilitat 2008

Aquest vídeo en motiu de la setmana de mobilitat il·lustra algunes de les iniciatives que s'estan prenent a ciutats europees i també parla de la campanya Con Bici al Cole.

7.10.08

103 senyals d'stop en 10 Km

Segons llegeixo a Pagina26.com (2/10/2008) el carril bici que uneix les poblacions de Benicarló i Peníscola (a Castelló) té 103 senyals d'stop en 10 Km. Fent una mica de matemàtiques això surt a 1 stop cada 100 metres.

La solució proposada per l'oposició municipal és posar l'stop als cotxes i així donar prioritat a la bici. Això em recorda una cosa que ja us he comentat: "un comentari de Troels Andersen (Odense, Dinamarca) en que deia que ell cada dia feia 9 Km travessant la seva ciutat i que passava per un pont i 4 túnels, però que no es trobava cap semàfor".

Potser ja és hora de mirar l'exemple danès i començar a donar prioritat a la bicicleta, però és evident que encara ens queda molt per recórrer, si no mireu aquest carril de l'Hospitalet (vegeu foto i més sobre l'Hospitalet) inaugurat aquest mateix any on el dissenyador ha decidit posar una senyal per a que les bicicletes cedeixin el pas als cotxes que travessen la vorera i el carril bici per entrar o sortir d'una zona d'aparcament, al·lucinant!

4.10.08

Més bicis del Bicing robades

En Carles ha trobat una altra bicicleta del bicing robada a Vilanova i la Geltrú. Fa uns mesos en un altre apunt deia Barcelonins! Que us foten les bicis!. Altres referències a robatoris us les comentava ja fa casi un any.

Peníscola - Alcossebre travessant la Serra d'Irta

Itinerari interessant resseguint la costa i travessant el Parc Natural de la Serra d'Irta.

Distància aproximada: 18 Km

Altres consideracions: desnivell poc important, tot i que es van acumulant pujades i baixades. La torre Badum a 96 metres damunt del nivell del mar és el punt més alt de l'itinerari. La majoria de l'itinerari transcórre per pista de terra amb trams una mica pedregosos, tot i que la majoria de desnivell pronunciats estan encimentats.

Descripció: Sortirem del centre històric de Peníscola pels carrers propers a la costa i travessarem algunes urbanitzacions fins que desapareix l'asfalt i comença una forta pujada per pista de terra. La pujada es suavitza i planegem més fins arribar a la torre Badum. Aquí farem parada obligatòria per veure per últim cop Peníscola (vegeu foto) , visitar aquesta torre de guaita del segle XVI i per veure una excel·lent panoràmica del vessant litoral de la Serra d'Irta (vegeu foto).

Continuarem la nostra ruta cap Alcossebre descendint per prosseguir arran de mar. Deixarem enrera unes primeres platges i en arribar a la cala Argilaga ens endinsarem cap a l'interior i no tornarem a acostar-nos a la costa fins ja ben a prop d'Alcossebre a l'alçada d'una far d'estil modern. L'entrada a Alcossebre la farem per la zona de les fonts on hi ha una platja molt turística on de la sorra brolla aigua dolça.

Algunes idees més:
  • A la Serra d'Irta trobarem nombroses pistes que es poden permetre realitzar itineraris circulars.
  • Mireu la ressenya resseguint la línia de la costa per si voleu enllaçar-ho amb algun altra tram de litoral.

2.10.08

Un i mig

La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta posa en marxa una campanya adreçada a recordar als conductors de vehicles de motor l'obligació de respectar la distància d'1,5 metres a l'avançar un ciclista.

La CCUB anima als clubs ciclistes a incorporar aquest logo (disponible en 3 colors) als seus maillots.

Un aparcabicicletes que denigra les dones

A Palafolls han demanat que es retiri un aparcament de bicicletes instal·lat davant del Casal de la Dona perquè la seva forma de figura humana agenollada o de cul de dona pot resultar ofensiva.

Només he trobat aquesta foto d'El Punt 24/9/2008 i es fa difícil de jutjar. Més models d'aparcaments per a bicicletes.

1.10.08

Resultats de les curses del transport

Aquest any per la setmana de la mobilitat s'han realitzat "curses" comparatives de diversos mitjans de transport en diversos municipis. A Figueres el transport guanyador ha estat la bicicleta, a Salt i Girona també i a Palma de Mallorca la moto ha guanyat per 3 minuts a la bicicleta. A Barcelona aquest any hi han participat 93 persones fent 21 itineraris diferents (12 urbans i 9 interurbans).

30.9.08

Barcelona, ciutat sense cotxes?

Segons llegeixo a l'AVUI.cat (23/9/2008), les estadístiques europees assenyalen que Barcelona és una de les quatre ciutats europees amb menys cotxes per habitant, 61 per cada 1.000 habitants, lluny de la mitjana que és de 411 cotxes. Una altra ciutat catalana que surt a l'estadística és l'Hospitalet de Llobregat on l'índex es situa en 316 cotxes per cada 1.000 habitants, per sota de la mitjana, però 5 vegades més que a Barcelona.

Tenir cotxe a Barcelona surt car i aquest és el motiu de que hi hagi molts menys cotxes per habitant que a les ciutats del seu voltant. Paradoxalment Barcelona continua saturada pels cotxes que hi entren i surten cada dia procedents dels pobles i ciutats del seu voltant.

Continuem superant els límits de contaminació

No és només el canvi climàtic i els acords de Kyoto, és un tema de salut. A l'àrea de Barcelona continuem superant els límits de contaminants que fixa la Unió Europea i també els de l'Organtizació Mundial de la Salut. Segons llegeixo a l'Avui 24/9/2008 el pla de reducció de la contaminació (la limitació de velocitat a 80, entre d'altres mesures) s'estima que hauria reduït la contaminació d'un 2% a un 4% en partícules i entre un 5% i un 7% en òxids de nitrogen, però això resulta insuficient. Algunes millores però que s'han detectat és la baixada de la sinistralitat i una disminució del consum dels vehicles en un 3,7%.

29.9.08

Ara ja podem beure cervesa!

Si fins fa poc creiem que no era bo beure cervesa després d'anar en bici (o de fer exercici) perquè l'alcohol deshidrata, ara resulta que sembla que hi ha un estudi que diu el contrari, que una mica de cervesa és bona perquè conté substàncies que ajuden a rehidratar el cos. I és que el cos és savi, als que ens agrada la cervesa, ens ve molt de gust prendre'n una després d'anar en bici i ara ho farem sense remordiments!

Ho he llegit a Si bebes, no montes en bici i ho he sentit també per la ràdio. Doncs això, ja podem beure cervesa amb moderació!

25.9.08

Granollers tindrà Ambicia't a partir de gener

Granollers tindrà a partir de gener de 2009 el seu propi sistema de préstec de bicicletes per als desplaçaments interns de la ciutat. Les bicicletes seran unes Urbikes que tenen un disseny i peces característiques (que disminuiran els robatoris) i transmissió sense cadena.

El servei funcionarà amb abonament anual i s'iniciarà amb 5 estacions. Pel que veig a la foto i al web d'Urbikes possiblement el sistema funcionarà amb un parquímetre adaptat.

Aquest sistema rep el mateix nom que el de Terrassa i també està subvencionat per l'ICAEN.

24.9.08

El debat ciclista a Barcelona

Avui ha estat un dia de debat sobre els ciclistes a Barcelona... per una banda Els Matins de TV3 (vídeo resum Matins 24/9/2008) han fet un debat sobre els ciclistes incívics i d'altra banda he llegit l'article Trossos de Vicenç Villatoro (a l'Avui 24/9/2008), però el debat ja ve de lluny i la setmana de la mobilitat només ha fet que revifar-lo.

Algunes afirmacions que es fan i que m'agradaria puntualitzar o rebatre són:
  • Sobre multar els ciclistes: les infraccions ciclistes s'han de multar, sí d'acord, però què es multen totes les infraccions dels automobilistes? No, doncs el que tampoc es pot fer és demanar una pressió superior pels ciclistes, sobretot perquè les conseqüències dels accidents d'automòbil són molt pitjors. D'altra banda, la infraestructura ciclista de Barcelona està a anys llum de la infraestructura per a trànsit motoritzat i les zones de convivència real entre bicicleta i cotxe encara són escasses. En aquest panorama no tots els ciclistes s'atreveixen a circular per la calçada i les voreres poden passar de tenir 3 metres lliures a no tenir-los. I sobretot, quan parlem de xifres cal utilitzar amb lògica els nombre absoluts i els percentatges ja que a Barcelona hi ha molts més cotxes i motos circulant que bicicletes. Fent càlculs em surt que en proporció potser es multa 10 vegades més als automobilistes que als ciclistes, tenint en compte les observacions que he fet, sobretot el perills associats a aquestes conductes, no em sembla que en proporció es multi poc als ciclistes, es multa poc a tothom. També caldria saber la tipologia de multes, quantes multes són només d'aparcament?
  • Sobre l'incivisme ciclista: no és una cosa de ciclistes, som una societat incívica i poc respectuosa amb les normes de convivència.
Un altre dia més...

Carrils bici i infraestructures ciclistes a Alemanya

A la pàgina Bildarchiv Verrückte Radwege (no sé que vol dir, em sembla que diu arixu gràfic i un nom propi...) hi ha un recull de fotografies de carrils bici i infraestructures ciclistes de diverses ciutats alemanyes. Les fotografies mostren i critiquen carrils bici pintats a les voreres amb espai insuficient, obstacles al carril bici, aparcaments per a bicicleta poc segurs, vegetació que cobreix la infraestructura, obres que obstaculitzen el carril bici etc. Algunes fotografies són antigues, altres no, així doncs, suposo que les fotos no són representatives del tots els carrils bici alemanys. De totes maneres sí que podem entreveure que els problemes dels carrils bici són similars a tot arreu, però també podem veure que moltes coses que aquí costa de veure, com els carrils bici interurbans (fotografia de la dreta) o túnels per a ciclistes (fotografia de l'esquerra).

Bicicleta i pluja a la ciutat

Una de les excuses per no agafar la bici és que plou, però realment aquí plou poc i quan ho fa és difícil que coincideixi amb el nostre desplaçament. Als països de més amunt sí que hi plou i tot i així la gent agafa la bici, es posa un cangur i a pedalar!

L'altra dia s'esperaven pluges, però tot i així vaig veure forces ciclistes per la ciutat, segurament molts menys que de costum. A la tarda ja amb el terra mullat vaig agafar la bici per uns desplaçaments i les quatre gotes que queien no em van impedir circular amb normalitat. Haig de dir però que anava massa confiat i al frenar de cop perquè uns cotxes que giraven a la dreta havien quedat aturats vaig patinar uns metres... tot va acabar en un ensurt i res més, però això em va recordar que amb pluja cal circular més a poc a poc, sobretot si circules amb una bici plegable que ja d'entrada és més propensa a patinar.

23.9.08

Nou carril bici del carrer Urgell

Tot i que ja fa dies que la gent l'utilitzava, ahir es va inaugurar el carril bici del carrer Urgell de Barcelona. És un carril bidireccional que permet connectar la plaça de Francesc Macià amb el Paral·lel i que per tant obre una nova ruta mar-muntanya molt necessària. El carril però tindrà (com ja és habitual) trams provisionals a causa d'obres diverses on circularà per la vorera (carrers Mallorca - Roma) o per la calçada (Mercat de Sant Antoni).

El carril és a la calçada i està segregat dels cotxes amb peces collades al terra. El disseny bidireccional permet els avançaments entre ciclistes quan la densitat de circulació no és molt alta. No és el disseny òptim, però és dels més barats i dels que treu menys espai als cotxes, punts molt valorats per molts consistoris.

21.9.08

El Bicing sembla que funcionarà les 24 hores

El Bicing es va projectar per a que funcionés les 24 hores del dia. Amb la moció presentada per l'oposició (lamalla.cat 18/9/2008) sembla que el procés de posar-ho en marxa es pot accelerar, tot i les reticències de l'Ajuntament.

19.9.08

Alguns canvis...

Estic fent canvis en algunes ressenyes i articles. De fet, de tant en tant actualitzo informació, enllaços trencats, corregeixo errors, etc. Si trobeu errors de qualsevol tipus o teniu alguna informació no dubteu de fer-me la arribar amb un mail o comentari. Gràcies.

Alguns d'aquests canvis:
Estic preparant algunes ressenyes més... però encara trigaré uns dies a tenir-les apunt.

18.9.08

Massa Crítica de l'Hospitalet

Dilluns vinent s'ha convocat la segona edició de la massa crítica de l'Hospitalet de Llobregat coincidint amb el Dia Sense Cotxes. A partir del mes vinent (octubre) es farà cada segon dijous de mes . Les sortides es realitzen des de la plaça de l'Ajuntament a les 19:30h:

...Vine a fer una volta lúdica en bicicleta, en grup circularem més tranquils i coneixerem la nostra ciutat mentre reivindiquem el nostre espai. Vine una mica abans i xerrarem sobre la bici i la massa crítica.

APUNTA'T A LA REVOLUCIÓ SILENCIOSA.

GAUDEIX DE LA BICI CADA DIA i CELEBRA-HO UN COP AL MES!

17.9.08

Reportatge fotogràfic d'Estocolm, Suècia

Cómo se mueve un sueco en la ciudad és un recull fotogràfic que realitza soitu.es en motiu de la Setmana de la Mobilitat. També podeu trobar alguns article més.

Resumint una mica a Estocolm trobem bicicletes, molt de transport públic, peatge urbà, autobusos amb biogàs, vehicles elèctrics i infraestructures per a ciclistes. És evident que encara ens queda molt de camí per recórrer, per molt que veiem els exemples dels països nòrdics aquí encara no ho hem entès.

Anunci de vodka amb bicicletes

Vaig veure ahir aquest anunci de vodka en un diari gratuït i em va fer gràcia. Es veu un carrer de Barcelona (crec que el passeig de Josep Carner ja que es veu l'estàtua de Colom) on en primer pla diversos ciclistes circulen pels nombrosos carrils bici mentre que només hi ha dos carrils vermells on posa "cotxes"!

16.9.08

Inversió en infraestructures ciclistes

Un amic em comentava l'altre dia que havia sentit que s'invertiria en carrils bici interurbans per tal de que els usuaris del Bicing Metropolità disposessin d'un mínim d'infraestructures. M'he posat a buscar i he vist que a principis de mes s'ha aprovat el Pla director de mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona que en referència a la bici només inclou:
Crear una xarxa interurbana de carrils-bici de 150 quilòmetres i habilitar nous aparcaments per a bicicletes, seguint els criteris del Pla estratègic de la bicicleta a Catalunya.
Aquests 150 Km s'han de construir teòricament abans del 2012 i sembla clar que el Bicing Metropolità començarà sense aquestes connexions.

BiciEsmorza: Operació Ring-Ring a l'Hospitalet

Dins dels actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de l'Hospitalet de Llobregat (PDF) es realitza una operació Ring-Ring anomenada BiciEsmorza:
Volem premiar la gent que com tu utilitza la bicicleta cada dia!
Per això, dilluns 22 de Setembre (Dia Europeu Sense Cotxes) si vens en bicicleta et donarem esmorzar, informació i algunes coses més!
T'esperem dilluns 22 de setembre de 8:00 a 9:30 a la Rambla Just Oliveras cantonada amb el carrer Enric Prat de la Riba [...]
Aquests dies de les agendes van plenes d'actes de conscienciació sobre la mobilitat: curses del transport públic a Barcelona i Palma de Mallorca, Parking Day a València, etc.

15.9.08

Gal·les sobre rodes

Gal·les sobre rodes és un article distret que parla, entre d'altres, sobre l'estat de la bicicleta a Gal·les i al Regne Unit per extensió amb visió catalana.

14.9.08

Pedala contra el canvi climàtic

Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura diverses poblacions catalanes organitzen pedalades populars contra el canvi climàtic. En podeu veure la relació a http://pedala.org/. Una de les pedalades més importants és la que realitzen diversos municipis del Baix Llobregat des de fa ja uns quants anys i on s'hi van incorporant amb el temps nous municipis, aquest any el de Sant Boi.


Banner n2

10.9.08

Barcelona'08 - Walk21: 9è Congrés Internacional Del caminar

Del 8 al 10 d'octubre es cel·lebra el Barcelona'08 - Walk21. Es tracta d'un congrés que reunirà associacions de vianants, experts en mobilitat etc. I és que si ho penseu bé segur que feu més desplaçaments a peu que en bici, transport públic o cotxe, les enquestes de mobilitat així ho indiquen. Tot i així, el vianant (o sigui tots plegats, perquè vianants ho som tots) continua discriminat per deixar pas al cotxe. Ciclistes i vianants hem de ser aliats per fer canviar les nostres ciutats. Us deixo amb aquesta frase:
Caminar és la primera cosa que un nen vol fer i l'última a la qual una persona gran desitja renunciar. Caminar és l´exercici que no necessita un gimnàs. És la prescripció sense medicina, el control de pes sense dieta i el cosmètic que no es pot trobar a una farmàcia. És el tranquil·litzant sense pastilles, la teràpia sense un psicoanalista i l´oci que no costa un cèntim. A més a més, no contamina, consumeix pocs recursos naturlas i és altament eficient. Caminar és convenient, no necessita equipament especial, és autoregulable i intrínsecament segur. Caminar és tan natural com respirar.

John Butcher, Fundador del Walk21, 1999

9.9.08

Un canvi important a la Diagonal de Barcelona

Sembla que finalment la lògica d'unir els dos tramvies per la Diagonal de Barcelona s'ha imposat davant de les alternatives que intentaven mantenir els actuals carrils de circulació de cotxes i cercar una ruta alternativa pel tramvia. Això implicarà una remodelació de 4 Km de Diagonal que permetrà tenir voreres més amples, carrils bici, carrils bus, les vies del tramvia i també 4 carrils de circulació per a cotxes. El disseny final però encara no està decidit.

8.9.08

UGT demana que siguin empreses catalanes les que desenvolupin el Bicing metropolità

A través de la premsa local m'assabento de que UGT demana que el Bicing Metropolità s'adjudiqui a empreses catalanes. Hi ha dues grans empreses dedicades al sistemes de bicicletes públiques, Clear Channel (Barcelona) i JDecaux (Lyon, Paris). També hi ha algun cas com el de Segovia on s'ha format un consorci d'empreses estatals i on a més a més el servei ofereix forces innovacions.

A la notícia també comenta que UGT valora positivament la posada en marxa del nou sistema i reclama que arribi també als polígons industrials on l'accessibilitat en transport públic és dolenta.

M'apunto al suggeriment d'UGT, almenys que les clàusules del concurs tinguin en compte aquesta possibilitat o incentivi la creació de riquesa local. Tingueu en compte que les principals perjudicades pel Bicing barceloní són les botigues de bicicletes, entre d'altres.

Prohibit quads!

No he vist cartells d'aquest tipus als parcs naturals catalans, aquest és del Parc Natural de l'Alto Tajo a Castilla la Mancha i el trobes a les pistes de terra del parc on sí que es pot circular amb cotxe o bici.

Com a ciclista i excursionista no puc evitar tenir cert rebuig als quads perquè normalment circulen massa ràpid i són molt sorollosos tot i que en una ocasió ens vam creuar amb un grup de quads que portaven un guia i aquest va fer circular a tothom ben bé a 10 km/h.

De totes maneres encara no entenc que fan aquest vehicles agrícoles (amb velocitat màxima de 40 km/h si la memòria no em falla) circulant a tota velocitat per ciutats, pobles, carreteres, pistes i fora de pistes!

Bicicletes a l'autobús o al cotxe de línia a Menorca

A Menorca vaig fer aquesta foto d'un avís enganxat a la porta d'un autobús que explica les condicions en que es transporten les bicis. Resumint, en els autobusos urbans no s'admeten bicis, en els "cotxes de línia" se'n poden portar si van embalades i hi ha prou espai.

7.9.08

Els taxistes volen un peatge urbà al centre de Barcelona

Durant la Setmana de la Mobilitat els taxistes em van sorprendre proposant un peatge urbà pel centre de Barcelona (que els residents i els taxistes no haurien de pagar). Sembla que els taxistes es donen compte que si no poden circular amb certa fluïdesa no són un mitjà de transport gaire útil. La zona de peatge podria ser de Marina fins a Entença i de Diagonal al passeig de Colom. Ho podeu llegir per exemple a 20minutos.es (26/9/2008).

No em sembla una mala idea, jo hi afegiria un límit d'emissions en els taxis que els obligués a usar vehicles elèctrics o híbrids.

6.8.08

El carril bici de la Meridiana una presa de pèl

Un nou apunt d'en Marc Belzunces (trobàvem a faltar els seus vídeos) denúncia la situació del carril bici de la Meridiana. Tot i les reformes que s'hi han anat fent continuen posant les parades de bus al mig del carril bici, però no és només això hi ha jardineres que trepitgen el carril i altres elements que no respecte les distàncies mínimes de seguretat. Us n'adjunto una foto i tres vídeos, a l'apunt original teniu més vídeos, fotos i explicacions.






4.8.08

Les ciutats europees promouen la bici

Aquest és un dels vídeos del programa Intelligent Energy de la Unió Europea. Mostra els casos de 3 ciutats europees amb diversos nivell d'implantació de la bicicleta: Bucarest (Romania), Bolzano (Itàlia) i Bromley (Regne Unit).



Descarregueu els vídeos en diversos idiomes

2.8.08

S'inaugura la nova passarel·la que ajudarà a connectar la Gran Via

L'Ajuntament de l'Hospitalet (29/7/2008) informa que s'ha inaugurat la nova passarel·la damunt de les vies del tren de la línia de Vilanova que ajudarà a connectar la Gran Via de l'Hospitalet amb la Rambla Marina. Aquesta connexió, que pertany a la Ronda Verda, també permetrà connectar el centre de l'Hospitalet amb Barcelona per la Gran Via. Més detalls a l'enllaç o vegeu també:

1.8.08

Carril bici entre el Figaró i l'Ametlla del Vallès

Llegeixo a El 9 nou 28/7/2008 que s'ha inaugurat un carril bici en el camí de Puiggraciós entre el Figaró i l'Ametlla del Vallès. És un camí rural que s'ha asfaltat i on s'ha afegit un carril bici. La velocitat màxima de circulació seran 30 Km/h i es posaran ressalts per fer-ho respectar.

30.7.08

El govern central reduirà la velocitat d'entrada a totes les ciutats

Dins del Pla d'Estalvi Energètic presentat al Congrés pel ministre d'Indústria, Miguel Sebastian, es preveu reduir la velocitat d'entrada a totes les ciutats espanyoles tal i com es fa a Barcelona. La mesura està enfocada d'entrada des d'un punt de vista d'estalvi energètic i no de reducció de la contaminació, però és evident que tindrà un doble efecte.

El ministeri també vol impulsar els vehicles híbrids i elèctrics i si pot ser fabricats a Espanya. Pel que fa a la bicicleta hi ha un petit esment de que es promocionarà, juntament amb carrils bici i sistemes de bicicleta pública.

Llegint les 30 mesures del pla em sembla massa poc ambiciós, segurament està prou bé per començar, però és que no me l'acabo de creure, sembla una declaració de bones intencions que a la pràctica quedarà en paper mullat. Potser també és que jo en aquest tema sóc molt exigent, però penso que el tema de la mobilitat i l'energia són claus per aconseguir un país econòmicament més competitiu a mitjà i llarg termini.

Una de les mesures del pla és el VIVE (el nou pla prever que comença a funcionar avui) que només dóna ajudes per retirar cotxes de més de 15 anys al comprar cotxes baixos en emissions que no passin de 20.000 Euros.

Bicicleta amb iPod retrovisor

Cannondale i una empresa de disseny catalana, D-Tank, treballen per integrar un iPod a una bicicleta. L'iPod es connecta a un dispositiu a la barra central de la bici de manera que mirant l'iPod podem veure el que passa darrera nostra gràcies a una petita càmera o saber la velocitat a que anem.

No ho diu, però potser també es deu poder escoltar música, en tot cas, s'haurien d'instal·lar uns petits altaveus o desactivar la presa d'auriculars, ja que l'ús d'auriculars està prohibit.

Els nuclis més poblats del Pla de l'Estany estaran units per un carril bici la pròxima primavera

Llegeixo a El Punt que el Pla de l'Estany tindrà un carril bici que connectarà les zones més poblades de la comarca. L'objectiu és que a mig/llarg termini sigui també una alternativa a l'ús del cotxe ja que en els seus 8 Km connecta zones residencials i polígons industrials. Els extrems del carril bici, a més a més, estaran connectats amb una futura via verda.

El carril "...va de la zona residencial i industrial de Melianta (Fontcoberta) fins a Borgonyà, on també conviuen habitatges i naus, passant per Banyoles, Porqueres i Camós...".

29.7.08

Sergio Fernández Tolosa: "Abans el que m'importava era la bici; ara, el viatge"

A El Periódico 26/7/2008 podeu llegir una entrevista a aquest cicloturista que ha recorregut, entre d'altres, alguns dels deserts més importants del món. La frase que m'agrada destacar és aquesta del títol: Abans el que m'importava era la bici; ara, el viatge. Aquesta frase reflecteix molt bé la filosofia de la gent que entra al món del cicloturisme d'alforges, recompensa molt més el fet de gaudir d'un viatge en bici que no pas el fet de fer grans gestes esportives.

I a vegades els grans viatges i aventures no són tant llunyanes, el proper viatge d'en Sergio és força proper: "Entre el delta de l'Ebre i l'Aneto, passant per la Franja de Ponent...".

Més informació sobre ell:
Alguns reportatges sobre els seus viatges:




28.7.08

Pinhead: components per evitar robatoris

Pinhead Components fabrica diversos components anti-robatori per a bicicleta que funcionen amb una clau única. El paquet bàsic inclou els eixos de les rodes de davant i darrera, però hi ha altres opcions que inclouen a més més la tanca del seient, un cargol per la potència o una cadena per lligar el quadre.

Tots els components s'obren amb una mateixa clau que és diferent per a cada usuari.

25.7.08

Millor transport i més net

Aquest vídeo de la UE mostra algunes experiències de reducció de la contaminació a diverses ciutat europees:



Podeu descarregar el vídeo clicant aquí.

Bicicleta reclinable

Aquesta bicicleta reclinable feta a mà es podia provar al 2n Congrés Català de la Bici, la foto està extreta del web del congrés.

24.7.08

Tinc bici, el PP hi veu bici-vici!

El programa estiuenc Vacances Pagades de TV3 ha contractat una parella de ciclistes per a que circulin despullats per diverses ciutats catalanes. La secció, anomenada "tinc bici", consisteix a filmar un noi i una noia que circulen despullats damunt d'una bicicleta plegable i captar les reaccions de la gent. És un espai bastant ximple que crec que s'utilitza com a ganxo per promocionar el programa.

Aquí teniu un vídeo promocional del programa i els enllaços posteriors podeu veure un vídeo de la secció:

Actualització 28/7/2008: he afegit alguns enllaços més.

23.7.08

Bicicletes a Bogotà, Copenhaguen i Amsterdam

Vídeo de 15 minuts que mostra les infraestructures ciclistes de Bogotà, Copenhaguen i Amsterdam:

22.7.08

El Bicing, un atemptat a la llibertat humana?

L'article El bicing, un atentado a la libertad humana (Terra.org) sosté que el bicing és un malversament de fons públics i que el que s'hauria de fer és invertir en pacificar el trànsit. Afirma que amb el cost de mantenir una bicicleta durant un any (3.000 €) es podrien fer 100 metres de carril bici segur i que l'èxit del bicing és degut al seu baix cost per l'usuari que és subvencionat per les arques públiques.

Bé, crec que l'article fa moltes afirmacions a la lleugera i barreja molts temes diferents. Jo crec que el bicing ha permès usar la bicicleta a molta gent que no la feia servir, ha creat ciclistes urbans i això és molt important. Què els diners que s'hi inverteixen es podrien dedicar a fer i millorar carrils bici? Sí, però potser el que caldria fer és augmentar el pressupost dedicat a la bici i a les mesures de pacificació del trànsit (una cosa no treu l'altra). No crec que s'hagi disminuït el ritme de creació d'infraestructures ciclistes, en canvi s'ha aconseguit una major pressió social i mediàtica que a la llarga farà que s'hi inverteixi més.

Tampoc em sembla malament que sigui un servei subvencionat i promocionat, és un mitjà de transport més i és més sostenbile que la resta de mitjans de transport, per tant em sembla perfecte que sigui més barat.

Càmera de vídeo per a bicicleta

Al diari AVUI han fet una promoció amb la qual es podia adquirir una càmera de vídeo d'aventura per 99 Euros. És una càmera de 200 grams que porta accessoris per subjectar-la a una bicicleta o a un casc.

És una Oregon Scientific de 640 x 480 píxels que porta una targeta SD de 32MB ampliable fins 2GB.

Si voleu comparar amb altres opcions aquí teniu una explicació d'una Sanyo Xacti.

17.7.08

El Bicing metropolità arribarà l'any vinent a 17 municipis

Ja fa dies que s'havien començat a filtrar detalls del projecte d'implantació del servei de bicicletes públiques metropolità. Finalment avui s'han fet públics els detalls. L'estiu de l'any vinent el bicing metropolità arribarà a 17 municipis! Badalona, Castelldefels, Cornellà, Esplugues, Gavà, l'Hospitalet, Montcada i Reixac, Montgat, el Prat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans!

Abast i desplegament

Arribarà a 17 municipis de l'àrea de metropolitana i està en estudi que arribi a Molins de Rei i Ripollet. En la primera fase hi haurà 3.520 bicicletes distribuïdes entre 440 estacions, hi haurà una estació cada 300-400 metres, les ciutats amb més estacions seran l'Hospitalet (48) i Badalona (45). Es preveu que hi haurà 100.000 usuaris.

Caldrà crear nous carrils bici sobretot d'interconnexió entre ciutats abans de la implantació del servei.

Interconnexió amb el Bicing

Aquest segurament és un dels aspectes més mal resolts. Si el concurs el guanya la mateixa empresa que a Barcelona, Clear Chanel, la compatibilitat estarà assegurada, en cas contrari caldrà duplicar estacions a la frontera amb Barcelona i fer transbord. Aquest segon cas afectaria sobretot les ciutats més properes a Barcelona que també són les més poblades.

Finançament

Es calcula que els usuaris pagaran el 25% del cost, els ajuntaments un 15% i la publicitat de les estacions el 60%. Hi haurà abonaments no solament anuals (com a Barcelona), sinó també mensuals i diaris i la primera fracció de temps serà gratuïta.

Valoració

És una bona notícia que sense cap mena de dubte incrementarà els desplaçaments en bici i que a llarg termini impulsarà polítiques de mobilitat sostenible més creïbles.

Un dels aspectes que més em preocupa és la pèssima infraestructura ciclista de l'àrea metropolitana, l'estudi proposa un seguit d'actuacions, sobretot d'interconnexions de municipis, però també de millores de les xarxes ciclistes existents i de creació de noves xarxes ciclistes per a municipis que encara no l'han construit o planificat, però d'on sortiran els diners? A l'àrea metropolitana no s'ha invertit mai directament en infraestructures ciclistes, es farà ara en un any? I com es faran? Amb la brotxa i el pot de pintura? Damunt de les voreres? Fent zigazagues?

Altres aspectes mal resolts són la interconnexió amb Barcelona, l'adjudicació de tot el bicing metropolità a una sola empresa o el previsible desbordament del servei amb la previsió feta només per 100.000 usuaris.

En tot cas és una bona notícia, però el camí per recórrer és molt llarg i els polítics no s'ho creuen encara, sobretot perquè no van en bici cada dia i no veuen els problemes. Donar prioritat al vianant i la bicicleta a la ciutat és una necessitat per millorar la nostra qualitat de vida!

Notícies :

15.7.08

Les ciutats donen l'esquena a la bicicleta

Un article de CONSUMER EROSKI (Juliol 2008) analitza 37 carrils bici i 11 serveis de bicicletes públiques de diverses ciutats espanyoles. Analitza indicadors com els quilòmetres de carril bici per habitant o el número d'aparcaments per a bicicleta i acaba donant una nota qualitativa subjectiva (molt malament, malament, regular, acceptable o bé) a les ciutats per cadascun d'aquests aspectes.

Al meu entendre les notes qualitatives que dóna són massa altes i també crec que s'equivoca al qualificar la majoria de carrils bici de segurs. La part bona és la incidència que tenen articles d'aquest tipus, amb comparatives entre ciutats, entre els responsables polítics.

Podeu veure'n un vídeo resum:

11.7.08

Comerciants i restauradors de Cambrils demanen que es retiri un nou carril bici. La mateixa història de sempre

Fa uns dies llegia a la Revista de Cambrils 23/6/2008 que els comerciants i restauradors d'un tram de l'avinguda Diputació (al passeig marítim) demanaven que es retiri un carril bici i es tornin a posar les places d'aparcament que hi havien perquè creuen que això tindrà repercussions econòmiques en els seus negocis.

La situació em resulta familiar. La gent que compra a les botigues i menja als restaurants és la que ve amb cotxe i aparca a davant? I la gent que passeja pel passeig marítim? I els ciclistes? Què no mengem i comprem com tothom? La situació em recorda les reticències que sempre sorgeixen per part d'alguns comerciants quan en zones comercials es creen zones de vianants, s'eixamplen voreres etc. Fa temps vaig escriure l'apunt El debat sobre la Via Laietana, extrapolable en que parlava d'aquest tema. Potser una altra tema relacionat és el fet que l'opinió d'un sector de comerciants tingui a vegades més força que la resta de ciutadans o residents.

Finalment, només dir que no conec aquesta avinguda i que no puc opinar sobre el disseny del carril bici i que algunes de les altres queixes dels comerciants semblen lògiques i caldria cercar-hi solucions.

10.7.08

Solucions pels girs a la dreta dels cotxes a l'Eixample

Amics de la Bici proposa una solució segura pels carrils bici de l'Eixample, bàsicament Consell de Cent i Diputació. Es tracta de segregar físicament el carril bici i prohibir els girs directes a la dreta dels vehicles motoritzats. Els vehicles motoritzats per girar a la dreta haurien de girar a l'esquerra a la següent cruïlla per fer la volta a l'illa.

Aquesta proposta es contraposa amb la intenció de l'Ajuntament de fer donar als ciclistes la mateixa volta que fan els vianants vorejant els xamfrans.

Per si coneixeu aquests carrils bici aquest vídeo és molt il·lustratiu:

9.7.08

Convertir una bici en elèctrica

Ecobike ofereix un kit per convertir una bicicleta normal i corrent en una bicicleta elèctrica.

El kit consisteix en una roda de davant completa amb motor (pot ser de 20'' o 26''), una caixa controladora, una caixa de bateria, un controlador, els cables i l'accelerador. Opcionalment, podem afegir-hi un sensor de pedaleig assistit i unes manetes de fre amb sensor elèctic.

El seu preu són 745 €.

Les característiques tècniques són:
  • Autonomia de 30 a 40 Km
  • Bateria de Liti Ion 24V, 10Ah i 3kg
  • Per rodes de 20 a 28''
  • Apte per llantes de 36 radis
  • Motor de 180 W
  • Pes de 7 Kg
  • Temps de recàrrega entre 4 i 6 hores.

8.7.08

Massa Crítica de l'Hospitalet de Llobregat

S'ha convocat una massa crítica a l'Hospitalet de Llobregat. La primera edició es farà el proper dijous 10 de juliol, la segona es farà el dia sense cotxes (22 de setembre) i a partir d'octubre es farà cada mes el segon dijous. Les sortides es faran des de la plaça de l'Ajuntament a les 19:30h:

Massa crítica de l'Hospitalet de Llobregat

  • Primera edició: dijous 10 de juliol

  • Segona edició: dilluns 22 de setembre, Dia Sense Cotxes

  • Següents edicions a partir d'octubre: segon dijous de cada mes a les 19:30h.

Sortida des de la plaça de l'Ajuntament de l'Hospitalet a les 19:30.

Vine a fer una volta lúdica en bicicleta, en grup circularem més tranquils i coneixerem la nostra ciutat mentre reivindiquem el nostre espai. Vine una mica abans i xerrarem sobre la bici i la massa crítica.

APUNTA'T A LA REVOLUCIÓ SILENCIOSA.

GAUDEIX DE LA BICI CADA DIA i CELEBRA-HO UN COP AL MES!

7.7.08

Les graelles per a motos o per a bicicletes?

El BACC alerta sobre la promoció de la moto a Barcelona amb la incorporació de més graelles per a motos en els semàfors de Barcelona. Aquest sistema s'utilitza arreu d'Europa per donar prioritat i seguretat a la bicicleta i Barcelona l'utilitza per a les motos.

Més informació:

6.7.08

Mobilitat a Europa: el cas de Ferrara

Ferrara, al nord d'Itàlia, és una ciutat que aposta clarament per la bicicleta. Tot va sorgir de la necessitat de preservar el seu nucli històric amb carrers estrets i edificis medievals i renaixentistes. Veuge-ne més en aquest vídeo:

Bicicletada pel Vallès en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici

Diumenge 13 de juliol hi ha una bicicletada (més info):
Les Candidatures Alternatives del Vallès organitzen una bicicletada en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici. La bicicletada recorrerà diferents municipis començant per Rubí i Castellar i confluint a Ripollet, després de passar per Sabadell, Barberà, Badia o Cerdanyola fent via per alguns dels camins a recuperar segons la reivindicatió de les candidatures.
La diada compta amb la col·laboració de l'associació Bici-choper que animarà la jornada de la manera que ve fent en diferents actes per reclamar carrils bici. Des de les CAV conviden a la població a participar de la jornada en defensa del nostre territori i concretament de mesures que permetin anar caminant i en bicicleta pels municipis dels Vallès i d'uns als altres, més enllà de carrils bici aïllats al centre de les ciutats.

4.7.08

Avancar Carsharing ofereix als usuaris del Bicing una subscripció gratuïta al servei de cotxes compartits

Llegeixo a l'AVUI.cat 3/7/2008 que Avancar Carsharing ha arribat a un acord amb el bicing per tal d'oferir una subscripció gratuïtat al seu servei de Car Sharing sense haver de pagar la quota anual. El Car Sharing i el bicing podríem dir que són serveis amb similituds i complementaris.

2.7.08

Segovia posa en marxa el primer sistema de bicicletes públiques elèctriques

Segovia estrena un servei de préstec de bicis amb la particularitat de que part de les bicicletes seran elèctriques i amb algunes innovacions més.

El sistema començarà d'aquí unes setmanes amb 100 bicicletes (50 elèctriques), 4 punts de préstec i horari de 9h a 12h. El servei serà gratuït fins l'1 de gener de 2009 en que els empadronats a la ciutat abonaran una quota de 30 Euros anuals i 3 Euros diaris la resta de ciutadans i turistes.

Una altra de les característiques diferenciadores del servei és que l'empresa prestadora del servei és una unió de diverses empreses: la catalana Ecobike, la andalusa Hertohu, la valenciana Domoblue i Ingenia Soluciones de Castilla-La Mancha.

Finalment, una altra innovació del sistema és que el préstec es fa enviant un SMS per desactivar l'anclatge a l'agafar la bici i s'envia un altre missatge al tornar-la.

1.7.08

La passarel·la de la carretera de les Aigües

Segons veig en El País (30/6/2008) la passarel·la que ha de connectar els dos trams de la carretera de les Aigües, actualment separats per la carretera que puja a Vallvidrera, sembla que està més a prop.

La passarel·la tindrà 300 metres, baranes transparents que tinguin menys impacte en l'entorn i evitarà que vianants i bicicletes hagin de resseguir i creuar la carretera que puja a Vallvidrera. La carretera de les Aigües forma part de la Ronda Verda.