- 17 litres de capacitat
- tancades en clau
- anclatges de tipus ganxo que es posen en 5 segons
- tanques ràpides a la tapa
- anelles per poder lligar coses a la tapa
- maneta per transportar-ho
- adhesius reflexants
- Mides 38 x 35 x 18 cm
- Pes 1,28 Kg
2.11.08
Alforges rígides Bikebins
28.10.08
La bici baixa els fums a la ciutat
L'he llegit de dalt a baix i està molt bé. Fa una repassada exhaustiva a la bicicleta a la ciutat: velocitat, salut, ocupació de l'espai urbà, contaminació, prejudicis, intermodalitat etc. Els gràfics, les fotografies i les diverses columnes que conté fan molt amena la seva lectura.
Esperem que arribi a molta gent i remogui unes quantes consciències!
Aparcant la plegable al carrer

També m'he fixat que fora de Barcelona en general s'aparquen en certs punts bicicletes més cares i es lliguen pitjor. Al meu entendre això és molt perillós i ens podem trobar amb un disgust, sobretot si l'ús de la bici prolifera els robatoris també ho faran sinó mireu el que ha passat últimament a Saragossa.
Alguns consells bàsics per lligar la bici:
- Utilitzeu aparcaments en forma d'U invertida i assegureu-vos que estan ben subjectats al terra.
- Useu una tanca per a cada roda que la lligui amb el quadre i l'aparcament. La tanca més segura (però no infal·lible) és la que té forma d'U.
- Lligueu també el seient!
27.10.08
Madrid posa suports per transportar bicicletes en una línia d'autobusos urbans
D'altra banda, es podran portar bicicletes plegables als autobusos, màxim una per autobús sempre i quan hi hagi espai i tenint prioritat les cadires de rodes i els cotxets de nen.
25.10.08
Descompte en el car-sharing per a usuaris del Bicing
23.10.08
Amb bici al tren
Una de les convocatòries que he rebut:
CONBICI comença una campanya per pressionar a RENFE i a d'altres operadores de transports públics per tal de que afavoreixin el transport de la bicicleta.
Més informació http://www.conbici.org/bicisaltren
Representants d'Amics de la Bici estaran a Madrid per sumar-se a els actes d'inici d'aquesta campanya.
A Barcelona convoquem a tothom a la Plaça dels Països Catalans davant de l'estació de RENFE a Sants a les 19 hores del dissabte 25 d'octubre.
Farem reclamacions a Atenció al client per denunciar la falta d'espais i possibilitats per dur la bicicleta de forma còmoda i segura a els trens.
Bakfiets: bicicletes per portar persones i càrrega
Perfecte per a famílies nombroses que no volen renunciar a moure's de forma sostenible!
De fet, hi ha uns quants models més, un amb una caixa més petita a davant i uns tricicles amb molt més capacitat que el model estàndard. També hi ha una sèrie d'accessoris interessants i ja que aquesta empresa té molt en compte els nens al seu web us hi podeu baixar diversos dibuixos per pintar.
22.10.08
Pujant la bici a l'autobús
Heu provat mai de pujar una bici plegable plegada a l'autobús? Us han dit mai res?
He posat una enquesta, però si voleu podeu deixar un comentari i explicar la vostra experiència.
Policia de Montreal


Em sembla recordar pel que explicava un oficial de policia de Montreal al Segon
18.10.08
Cada vegada som més
Bicicletes elèctriques Velectris
Aquí teniu un vídeo promocional que n'explica el funcionament:
17.10.08
Per Toronto i Montreal
El més de juliol vaig estar a Toronto i Montreal. A les dues ciutats, la gent va molt amb bici (a l'estiu).
A Montreal tenien editat un tríptic amb consells per conduir amb neu i gel a l'hivern, amb unes rutes aconsellades.
Em va sorpendre a Toronto que la gent fes servir tant la bicicleta. Els carrers estan molt mal asfaltats, trencats (suposo per la gran diferencia climàtica que tenen), i sobretot amb molt rails de tramvia molt perillosos. La gent va amb una predisposició molt més esportiva que a BCN per exemple, els hi encanta anar amb comptaquilòmetres, gps, mòbil, retrovisor, retrovisor al casc, guants, etc. van molt ràpid. Una mica a la moda de NY, rotllo "m'agrada circular al límit" entre cotxes.
La moda de "fixie" (em sembla que es diu així) era molt evident. Molts nois i noies anaven amb bicicletes amb plat i pinxo fixa, amb una maneta de fre o sense. Ho vaig trobar molt perillós, i ho vaig comentar en una botiga de bicis. Allí em van dir que eren molt millor bicicletes, més lleugeres, amb menys problemes mecànics, no se... un perill penso.
Tant a Toronto com a Montreal tenen un "Cycling Map" absolutament increïble, amb consells, dibuixos, fotos, amb botigues de bicis (69 a Totonto), i fins i tot amb el lavabos públics marcats.
A Toronto tenen un servei d’autobús on pots posar les bicis a la part del davant, a l’exterior, curiós..
En una setmana no vaig veure ni una Brompton, tant sols a alguna botiga. No estan tant exteses las plegables com a BCN ciutat.
Espectacular.
Per cert, a Montreal tenen policia en bicicleta i pel que van dir durant el 2n Congrés Català de la Bici patrullen també a l'hivern sobre la neu.
Planeta bicicleta, rutes pel País Valencià
Judici a Palma contra dos persones per pintar un carril bici
16.10.08
Projecte Velo-city a Toronto
És una mica
14.10.08
Milers de bicicletes i un lladre
13.10.08
Smartlock una cadena antilladres
Més info:
Un diputat en bicicleta
10.10.08
Accidents per angle mort
- Fer controls de reglatge dels miralls.
- Configurar semàfors que permetin sortir primer als ciclistes (a l'estil SAS).
- Posar la línia d'aturada de les bicicletes en semàfors 3 metres per davant de la dels camions i cotxes.
- Col·locar els carrils bici en posició elevada perquè siguin els camions els que hagin de frenar i per millorar la visibilitat.
- Evitar que els camions pesats i d'escombraries circulin prop de les escoles a les hores d'entrada i sortida.
- Instal·lar portes transparents als camions.
- Formar sobre la perillositat dels angles morts.
- Posar carenats laterals tancats als camions.
- Posar adhesius dins els vehicles recordant els angles morts.
- Posar més miralls i/o càmeres per neutralitzar els angles morts.
Passarel·la inaugurada, però tancada
L'Ajuntament de l'Hospitalet (29/7/2008) informa que s'ha inaugurat la nova passarel·la damunt de les vies del tren de la línia de Vilanova que ajudarà a connectar la Gran Via de l'Hospitalet amb la Rambla Marina. Aquesta connexió, que pertany a la Ronda Verda, també permetrà connectar el centre de l'Hospitalet amb Barcelona per la Gran Via. Més detalls a l'enllaç o vegeu també:
9.10.08
Campanya contra els robatoris a Holanda
- Lligar bé la bicicleta.
- Conèixer bé les dades identificatives de la teva bicicleta.
- En cas de robatori, denunciar-ho.
- No comprar bicicletes de segona mà robades.
Vídeo de la setmana de la mobilitat 2008
7.10.08
103 senyals d'stop en 10 Km
La solució proposada per l'oposició municipal és posar l'stop als cotxes i així donar prioritat a la bici. Això em recorda una cosa que ja us he comentat: "un comentari de Troels Andersen (Odense, Dinamarca) en que deia que ell cada dia feia 9 Km travessant la seva ciutat i que passava per un pont i 4 túnels, però que no es trobava cap semàfor".
Potser ja és hora de mirar l'exemple danès i començar a donar prioritat a la bicicleta, però és evident que encara ens queda molt per recórrer, si no mireu aquest carril de l'Hospitalet (vegeu foto i més sobre l'Hospitalet) inaugurat aquest mateix any on el dissenyador ha decidit posar una senyal per a que les bicicletes cedeixin el pas als cotxes que travessen la vorera i el carril bici per entrar o sortir d'una zona d'aparcament, al·lucinant!
4.10.08
Més bicis del Bicing robades
Peníscola - Alcossebre travessant la Serra d'Irta
Distància aproximada: 18 Km
Altres consideracions: desnivell poc important, tot i que es van acumulant pujades i baixades. La torre Badum a 96 metres damunt del nivell del mar és el punt més alt de l'itinerari. La majoria de l'itinerari transcórre per pista de terra amb trams una mica pedregosos, tot i que la majoria de desnivell pronunciats estan encimentats.
Descripció:


Algunes idees més:
- A la Serra d'Irta trobarem nombroses pistes que es poden permetre realitzar itineraris circulars.
- Mireu la ressenya resseguint la línia de la costa per si voleu enllaçar-ho amb algun altra tram de litoral.
2.10.08
Un i mig

La CCUB anima als clubs ciclistes a incorporar aquest logo (disponible en 3 colors) als seus maillots.
Un aparcabicicletes que denigra les dones
Només he trobat aquesta foto d'El Punt 24/9/2008 i es fa difícil de jutjar. Més models d'aparcaments per a bicicletes.
1.10.08
Resultats de les curses del transport
- Cursa dels Transports de Barcelona (PDF)
- Cursa dels Transports de Palma (PDF)
- Salt - Girona, GironaNotícies.com 24/9/2008
- Figueres, Empordà.info 26/9/2008
30.9.08
Barcelona, ciutat sense cotxes?
Tenir cotxe a Barcelona surt car i aquest és el motiu de que hi hagi molts menys cotxes per habitant que a les ciutats del seu voltant. Paradoxalment Barcelona continua saturada pels cotxes que hi entren i surten cada dia procedents dels pobles i ciutats del seu voltant.
Continuem superant els límits de contaminació
29.9.08
Ara ja podem beure cervesa!
Ho he llegit a Si bebes, no montes en bici i ho he sentit també per la ràdio. Doncs això, ja podem beure cervesa amb moderació!
25.9.08
Granollers tindrà Ambicia't a partir de gener
El servei funcionarà amb abonament anual i s'iniciarà amb 5 estacions. Pel que veig a la foto i al web d'Urbikes possiblement el sistema funcionarà amb un parquímetre adaptat.
Aquest sistema rep el mateix nom que el de Terrassa i també està subvencionat per l'ICAEN.
24.9.08
El debat ciclista a Barcelona
Algunes afirmacions que es fan i que m'agradaria puntualitzar o rebatre són:
- Sobre multar els ciclistes: les infraccions ciclistes s'han de multar, sí d'acord, però què es multen totes les infraccions dels automobilistes? No, doncs el que tampoc es pot fer és demanar una pressió superior pels ciclistes, sobretot perquè les conseqüències dels accidents d'automòbil són molt pitjors. D'altra banda, la infraestructura ciclista de Barcelona està a anys llum de la infraestructura per a trànsit motoritzat i les zones de convivència real entre bicicleta i cotxe encara són escasses. En aquest panorama no tots els ciclistes s'atreveixen a circular per la calçada i les voreres poden passar de tenir 3 metres lliures a no tenir-los. I sobretot, quan parlem de xifres cal utilitzar amb lògica els nombre absoluts i els percentatges ja que a Barcelona hi ha molts més cotxes i motos circulant que bicicletes. Fent càlculs em surt que en proporció potser es multa 10 vegades més als automobilistes que als ciclistes, tenint en compte les observacions que he fet, sobretot el perills associats a aquestes conductes, no em sembla que en proporció es multi poc als ciclistes, es multa poc a tothom. També caldria saber la tipologia de multes, quantes multes són només d'aparcament?
- Sobre l'incivisme ciclista: no és una cosa de ciclistes, som una societat incívica i poc respectuosa amb les normes de convivència.
Carrils bici i infraestructures ciclistes a Alemanya
Bicicleta i pluja a la ciutat

L'altra dia s'esperaven pluges, però tot i així vaig veure forces ciclistes per la ciutat, segurament molts menys que de costum. A la tarda ja amb el terra mullat vaig agafar la bici per uns desplaçaments i les quatre gotes que queien no em van impedir circular amb normalitat. Haig de dir però que anava massa confiat i al frenar de cop perquè uns cotxes que giraven a la dreta havien quedat aturats vaig patinar uns metres... tot va acabar en un ensurt i res més, però això em va recordar que amb pluja cal circular més a poc a poc, sobretot si circules amb una bici plegable que ja d'entrada és més propensa a patinar.
23.9.08
Nou carril bici del carrer Urgell
El carril és a la calçada i està segregat dels cotxes amb peces collades al terra. El disseny bidireccional permet els avançaments entre ciclistes quan la densitat de circulació no és molt alta. No és el disseny òptim, però és dels més barats i dels que treu menys espai als cotxes, punts molt valorats per molts consistoris.
21.9.08
El Bicing sembla que funcionarà les 24 hores
19.9.08
Alguns canvis...
Alguns d'aquests canvis:
- Estic treballant en millorar la pàgina de les Vies verdes del Baix Ebre, la Terra Alta i la Val de Zafán. De moment hi podeu trobar algunes fotos noves, informació més acurada, quilometratge... Recentment he realitzat el tram que em faltava, el de Valljunquera a Horta de Sant Joan i això m'ha ajudat a veure sobre el terreny l'estat actual.
- He afegint informació a la ressenya de La volta als Ports.
- He enllaçat dins les rutes cicloturistes una pàgina que fa temps que vaig crear i que vaig actualitzant: El litoral: resseguint la línia de la costa.
18.9.08
Massa Crítica de l'Hospitalet
...Vine a fer una volta lúdica en bicicleta, en grup circularem més tranquils i coneixerem la nostra ciutat mentre reivindiquem el nostre espai. Vine una mica abans i xerrarem sobre la bici i la massa crítica.
APUNTA'T A LA REVOLUCIÓ SILENCIOSA.
GAUDEIX DE LA BICI CADA DIA i CELEBRA-HO UN COP AL MES!
17.9.08
Reportatge fotogràfic d'Estocolm, Suècia
Resumint una mica a Estocolm trobem bicicletes, molt de transport públic, peatge urbà, autobusos amb biogàs, vehicles elèctrics i infraestructures per a ciclistes. És evident que encara ens queda molt de camí per recórrer, per molt que veiem els exemples dels països nòrdics aquí encara no ho hem entès.
Anunci de vodka amb bicicletes

16.9.08
Inversió en infraestructures ciclistes
Crear una xarxa interurbana de carrils-bici de 150 quilòmetres i habilitar nous aparcaments per a bicicletes, seguint els criteris del Pla estratègic de la bicicleta a Catalunya.Aquests 150 Km s'han de construir teòricament abans del 2012 i sembla clar que el Bicing Metropolità començarà sense aquestes connexions.
BiciEsmorza: Operació Ring-Ring a l'Hospitalet
Volem premiar la gent que com tu utilitza la bicicleta cada dia!
Per això, dilluns 22 de Setembre (Dia Europeu Sense Cotxes) si vens en bicicleta et donarem esmorzar, informació i algunes coses més!
T'esperem dilluns 22 de setembre de 8:00 a 9:30 a la Rambla Just Oliveras cantonada amb el carrer Enric Prat de la Riba [...]
15.9.08
Gal·les sobre rodes
14.9.08
Pedala contra el canvi climàtic
10.9.08
Barcelona'08 - Walk21: 9è Congrés Internacional Del caminar
Caminar és la primera cosa que un nen vol fer i l'última a la qual una persona gran desitja renunciar. Caminar és l´exercici que no necessita un gimnàs. És la prescripció sense medicina, el control de pes sense dieta i el cosmètic que no es pot trobar a una farmàcia. És el tranquil·litzant sense pastilles, la teràpia sense un psicoanalista i l´oci que no costa un cèntim. A més a més, no contamina, consumeix pocs recursos naturlas i és altament eficient. Caminar és convenient, no necessita equipament especial, és autoregulable i intrínsecament segur. Caminar és tan natural com respirar.
John Butcher, Fundador del Walk21, 1999
9.9.08
Un canvi important a la Diagonal de Barcelona
8.9.08
UGT demana que siguin empreses catalanes les que desenvolupin el Bicing metropolità
A la notícia també comenta que UGT valora positivament la posada en marxa del nou sistema i reclama que arribi també als polígons industrials on l'accessibilitat en transport públic és dolenta.
M'apunto al suggeriment d'UGT, almenys que les clàusules del concurs tinguin en compte aquesta possibilitat o incentivi la creació de riquesa local. Tingueu en compte que les principals perjudicades pel Bicing barceloní són les botigues de bicicletes, entre d'altres.
Prohibit quads!

Com a ciclista i excursionista no puc evitar tenir cert rebuig als quads perquè normalment circulen massa ràpid i són molt sorollosos tot i que en una ocasió ens vam creuar amb un grup de quads que portaven un guia i aquest va fer circular a tothom ben bé a 10 km/h.
De totes maneres encara no entenc que fan aquest vehicles agrícoles (amb velocitat màxima de 40 km/h si la memòria no em falla) circulant a tota velocitat per ciutats, pobles, carreteres, pistes i fora de pistes!
7.9.08
Els taxistes volen un peatge urbà al centre de Barcelona
No em sembla una mala idea, jo hi afegiria un límit d'emissions en els taxis que els obligués a usar vehicles elèctrics o híbrids.
6.8.08
El carril bici de la Meridiana una presa de pèl
4.8.08
Les ciutats europees promouen la bici
Descarregueu els vídeos en diversos idiomes
2.8.08
S'inaugura la nova passarel·la que ajudarà a connectar la Gran Via

1.8.08
Carril bici entre el Figaró i l'Ametlla del Vallès
30.7.08
El govern central reduirà la velocitat d'entrada a totes les ciutats
El ministeri també vol impulsar els vehicles híbrids i elèctrics i si pot ser fabricats a Espanya. Pel que fa a la bicicleta hi ha un petit esment de que es promocionarà, juntament amb carrils bici i sistemes de bicicleta pública.
Llegint les 30 mesures del pla em sembla massa poc ambiciós, segurament està prou bé per començar, però és que no me l'acabo de creure, sembla una declaració de bones intencions que a la pràctica quedarà en paper mullat. Potser també és que jo en aquest tema sóc molt exigent, però penso que el tema de la mobilitat i l'energia són claus per aconseguir un país econòmicament més competitiu a mitjà i llarg termini.
Una de les mesures del pla és el VIVE (el nou pla prever que comença a funcionar avui) que només dóna ajudes per retirar cotxes de més de 15 anys al comprar cotxes baixos en emissions que no passin de 20.000 Euros.
Bicicleta amb iPod retrovisor
No ho diu, però potser també es deu poder escoltar música, en tot cas, s'haurien d'instal·lar uns petits altaveus o desactivar la presa d'auriculars, ja que l'ús d'auriculars està prohibit.
Els nuclis més poblats del Pla de l'Estany estaran units per un carril bici la pròxima primavera
El carril "...va de la zona residencial i industrial de Melianta (Fontcoberta) fins a Borgonyà, on també conviuen habitatges i naus, passant per Banyoles, Porqueres i Camós...".
29.7.08
Sergio Fernández Tolosa: "Abans el que m'importava era la bici; ara, el viatge"
I a vegades els grans viatges i aventures no són tant llunyanes, el proper viatge d'en Sergio és força proper: "Entre el delta de l'Ebre i l'Aneto, passant per la Franja de Ponent...".
Més informació sobre ell:
Alguns reportatges sobre els seus viatges:
28.7.08
Pinhead: components per evitar robatoris
Tots els components s'obren amb una mateixa clau que és diferent per a cada usuari.
25.7.08
Millor transport i més net
Podeu descarregar el vídeo clicant aquí.
Bicicleta reclinable
24.7.08
Tinc bici, el PP hi veu bici-vici!
Aquí teniu un vídeo promocional del programa i els enllaços posteriors podeu veure un vídeo de la secció:
- TV3 vídeo a la carta
- e-Notícies 23/7/2008
- Avui.cat 23/7/2008
- La Vanguardia 23/7/2008
- e-Notícies 25/7/2008
- Article força divertit a El Periódico 27/9/2008
- Article també divertit a l'Avui 25/7/2008
23.7.08
Bicicletes a Bogotà, Copenhaguen i Amsterdam
22.7.08
El Bicing, un atemptat a la llibertat humana?
Bé, crec que l'article fa moltes afirmacions a la lleugera i barreja molts temes diferents. Jo crec que el bicing ha permès usar la bicicleta a molta gent que no la feia servir, ha creat ciclistes urbans i això és molt important. Què els diners que s'hi inverteixen es podrien dedicar a fer i millorar carrils bici? Sí, però potser el que caldria fer és augmentar el pressupost dedicat a la bici i a les mesures de pacificació del trànsit (una cosa no treu l'altra). No crec que s'hagi disminuït el ritme de creació d'infraestructures ciclistes, en canvi s'ha aconseguit una major pressió social i mediàtica que a la llarga farà que s'hi inverteixi més.
Tampoc em sembla malament que sigui un servei subvencionat i promocionat, és un mitjà de transport més i és més sostenbile que la resta de mitjans de transport, per tant em sembla perfecte que sigui més barat.
Càmera de vídeo per a bicicleta
És una Oregon Scientific de 640 x 480 píxels que porta una targeta SD de 32MB ampliable fins 2GB.
Si voleu comparar amb altres opcions aquí teniu una explicació d'una Sanyo Xacti.
17.7.08
El Bicing metropolità arribarà l'any vinent a 17 municipis
Abast i desplegament
Arribarà a 17 municipis de l'àrea de metropolitana i està en estudi que arribi a Molins de Rei i Ripollet. En la primera fase hi haurà 3.520 bicicletes distribuïdes entre 440 estacions, hi haurà una estació cada 300-400 metres, les ciutats amb més estacions seran l'Hospitalet (48) i Badalona (45). Es preveu que hi haurà 100.000 usuaris.
Caldrà crear nous carrils bici sobretot d'interconnexió entre ciutats abans de la implantació del servei.
Interconnexió amb el Bicing
Aquest segurament és un dels aspectes més mal resolts. Si el concurs el guanya la mateixa empresa que a Barcelona, Clear Chanel, la compatibilitat estarà assegurada, en cas contrari caldrà duplicar estacions a la frontera amb Barcelona i fer transbord. Aquest segon cas afectaria sobretot les ciutats més properes a Barcelona que també són les més poblades.
Finançament
Es calcula que els usuaris pagaran el 25% del cost, els ajuntaments un 15% i la publicitat de les estacions el 60%. Hi haurà abonaments no solament anuals (com a Barcelona), sinó també mensuals i diaris i la primera fracció de temps serà gratuïta.
Valoració
És una bona notícia que sense cap mena de dubte incrementarà els desplaçaments en bici i que a llarg termini impulsarà polítiques de mobilitat sostenible més creïbles.
Un dels aspectes que més em preocupa és la pèssima infraestructura ciclista de l'àrea metropolitana, l'estudi proposa un seguit d'actuacions, sobretot d'interconnexions de municipis, però també de millores de les xarxes ciclistes existents i de creació de noves xarxes ciclistes per a municipis que encara no l'han construit o planificat, però d'on sortiran els diners? A l'àrea metropolitana no s'ha invertit mai directament en infraestructures ciclistes, es farà ara en un any? I com es faran? Amb la brotxa i el pot de pintura? Damunt de les voreres? Fent zigazagues?
Altres aspectes mal resolts són la interconnexió amb Barcelona, l'adjudicació de tot el bicing metropolità a una sola empresa o el previsible desbordament del servei amb la previsió feta només per 100.000 usuaris.
En tot cas és una bona notícia, però el camí per recórrer és molt llarg i els polítics no s'ho creuen encara, sobretot perquè no van en bici cada dia i no veuen els problemes. Donar prioritat al vianant i la bicicleta a la ciutat és una necessitat per millorar la nostra qualitat de vida!
Notícies :
15.7.08
Les ciutats donen l'esquena a la bicicleta
Al meu entendre les notes qualitatives que dóna són massa altes i també crec que s'equivoca al qualificar la majoria de carrils bici de segurs. La part bona és la incidència que tenen articles d'aquest tipus, amb comparatives entre ciutats, entre els responsables polítics.
Podeu veure'n un vídeo resum:
14.7.08
Bicicleta amb sidecar
11.7.08
Comerciants i restauradors de Cambrils demanen que es retiri un nou carril bici. La mateixa història de sempre
La situació em resulta familiar. La gent que compra a les botigues i menja als restaurants és la que ve amb cotxe i aparca a davant? I la gent que passeja pel passeig marítim? I els ciclistes? Què no mengem i comprem com tothom? La situació em recorda les reticències que sempre sorgeixen per part d'alguns comerciants quan en zones comercials es creen zones de vianants, s'eixamplen voreres etc. Fa temps vaig escriure l'apunt El debat sobre la Via Laietana, extrapolable en que parlava d'aquest tema. Potser una altra tema relacionat és el fet que l'opinió d'un sector de comerciants tingui a vegades més força que la resta de ciutadans o residents.
Finalment, només dir que no conec aquesta avinguda i que no puc opinar sobre el disseny del carril bici i que algunes de les altres queixes dels comerciants semblen lògiques i caldria cercar-hi solucions.
10.7.08
Solucions pels girs a la dreta dels cotxes a l'Eixample
Aquesta proposta es contraposa amb la intenció de l'Ajuntament de fer donar als ciclistes la mateixa volta que fan els vianants vorejant els xamfrans.
Per si coneixeu aquests carrils bici aquest vídeo és molt il·lustratiu:
9.7.08
Convertir una bici en elèctrica
El kit consisteix en una roda de davant completa amb motor (pot ser de 20'' o 26''), una caixa controladora, una caixa de bateria, un controlador, els cables i l'accelerador. Opcionalment, podem afegir-hi un sensor de pedaleig assistit i unes manetes de fre amb sensor elèctic.
El seu preu són 745 €.
Les característiques tècniques són:
- Autonomia de 30 a 40 Km
- Bateria de Liti Ion 24V, 10Ah i 3kg
- Per rodes de 20 a 28''
- Apte per llantes de 36 radis
- Motor de 180 W
- Pes de 7 Kg
- Temps de recàrrega entre 4 i 6 hores.
8.7.08
Massa Crítica de l'Hospitalet de Llobregat
Massa crítica de l'Hospitalet de Llobregat
Primera edició: dijous 10 de juliol
Segona edició: dilluns 22 de setembre, Dia Sense Cotxes
Següents edicions a partir d'octubre: segon dijous de cada mes a les 19:30h.
Sortida des de la plaça de l'Ajuntament de l'Hospitalet a les 19:30.
Vine a fer una volta lúdica en bicicleta, en grup circularem més tranquils i coneixerem la nostra ciutat mentre reivindiquem el nostre espai. Vine una mica abans i xerrarem sobre la bici i la massa crítica.
APUNTA'T A LA REVOLUCIÓ SILENCIOSA.
GAUDEIX DE LA BICI CADA DIA i CELEBRA-HO UN COP AL MES!
7.7.08
Les graelles per a motos o per a bicicletes?
Més informació:
- Posicionament del BACC (PDF)
- Prioritat semafòrica per a les bicicletes (Bici-vici 10/6/2008)
6.7.08
Bicicletada pel Vallès en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici
Les Candidatures Alternatives del Vallès organitzen una bicicletada en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici. La bicicletada recorrerà diferents municipis començant per Rubí i Castellar i confluint a Ripollet, després de passar per Sabadell, Barberà, Badia o Cerdanyola fent via per alguns dels camins a recuperar segons la reivindicatió de les candidatures.
La diada compta amb la col·laboració de l'associació Bici-choper que animarà la jornada de la manera que ve fent en diferents actes per reclamar carrils bici. Des de les CAV conviden a la població a participar de la jornada en defensa del nostre territori i concretament de mesures que permetin anar caminant i en bicicleta pels municipis dels Vallès i d'uns als altres, més enllà de carrils bici aïllats al centre de les ciutats.
4.7.08
Avancar Carsharing ofereix als usuaris del Bicing una subscripció gratuïta al servei de cotxes compartits
2.7.08
Segovia posa en marxa el primer sistema de bicicletes públiques elèctriques
El sistema començarà d'aquí unes setmanes amb 100 bicicletes (50 elèctriques), 4 punts de préstec i horari de 9h a 12h. El servei serà gratuït fins l'1 de gener de 2009 en que els empadronats a la ciutat abonaran una quota de 30 Euros anuals i 3 Euros diaris la resta de ciutadans i turistes.
Una altra de les característiques diferenciadores del servei és que l'empresa prestadora del servei és una unió de diverses empreses: la catalana Ecobike, la andalusa Hertohu, la valenciana Domoblue i Ingenia Soluciones de Castilla-La Mancha.
Finalment, una altra innovació del sistema és que el préstec es fa enviant un SMS per desactivar l'anclatge a l'agafar la bici i s'envia un altre missatge al tornar-la.
1.7.08
La passarel·la de la carretera de les Aigües
La passarel·la tindrà 300 metres, baranes transparents que tinguin menys impacte en l'entorn i evitarà que vianants i bicicletes hagin de resseguir i creuar la carretera que puja a Vallvidrera. La carretera de les Aigües forma part de la Ronda Verda.